Hulp bij aanschaf van een notebook!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gleanus

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
19
Mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een notebook/laptop. Echter kom ik er geen wijs uit zoveel merken, zoveel modellen. Wellicht dat er een aantal mensen zijn die mij kunnen adviseren.

De notebook heb ik nodig voor de normale dingen. Internetten, msn, word excel endergelijke, af en toe wat muziek en film. Het enige wat ik nodig heb is een harde schijf van ongeveer 60 GB. En tot max. €900,-
Welke notebooks raden jullie mij aan?? AUB ik zou het op prijs stellen als er een goede motivatie bij zit, zodat ik een juiste keuze kan maken.

Ik ben jullie dankbaar!!
Gr Glenn
 
zelf heb ik goede ervaringen met het merk ACER, zelfs na garantie tijd is mijn laptop kosteloos gerepareerd en verzend kosten vergoed :)

De notebook heb ik nodig voor de normale dingen. Internetten, msn, word excel endergelijke, af en toe wat muziek en film

voor de dingen die jij wil gaan doen met een notebook/laptop zou ik een niet al te duur type nemen en genoegen nemen met bijvoorbeeld

- Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz) (of meer / minder GHZ) (of AMD processor, zelf niet echt voorstander van in laptop)
- 512DDR ram geheugen
- standaard videokaartje met shared geheugen 64mb
- DVD speler 16x
- 60 > gig hardeschijf
- wireless lan (802.11b/g
- wired lan (gigabit)

met deze specs kun je gemakkelijk internetten/msnén enzo :)
 
Bedankt ten eerste dat je reageert!
Ik heb een aantal notebooks op een rijtje gezet:
Sony Vaio FS415E
Toshiba Type A100-534
Acer Type Aspire 3003LMi
Acer Type Aspire 1642WLMi
Acer Aspire 3005WLMi

Welke lijkt het geschikst?? Prijs/kwaliteits/geschikt voor mijn benodigdheden. Of hebben jullie nog andere suggesties!?
Teven heb ik een vraag over wireless internet. We hebben thuis @home, en een wireless breedband router. Nu is mijn vraag wat moet ik nog meer doen om op een laptop internet te krijgen. Moet ik hiervoor nog wat installeren of dergelijk??

Alvast bedankt,
Glenn

Sorry voor mijn beperkte kennis
 
Met o.a.:
Intel Pentium M Processor 745A (1.8 GHz)
breedbeeldscherm met High-Definition Brightview voor een extreem helder beeld
1024 Mb DDR2 intern geheugen (gedeeld)
Intel Video Media Accelerator 900 grafische kaart met 128 Mb gedeeld videogeheugen
100 Gb harde schijf
DVD+/-Rewriter Dual Layer
6-in-1 kaartlezer
56k high speed modem
draad en draadloze netwerkaansluiting (10/100 LAN ethernet geïntegreerd, Intel Pro/Wireless 2200 802.11b/g geïntegreerd wireless LAN)
Altec Lansing luidsprekers
touchpad met scroll, volume- en dempknop
4x USB 2.0
S-video tv-uitgang
FireWire aansluiting
1x VGA 15 pins
MS Windows XP Home
uitgebreid softwarepakket
1 jaar Pickup&Return garantie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan