Hulp bij aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een tv (echt waar :)), een HDD-recorder, een mediaspeler en (sinds heel kort) een digitale ontvanger van Ziggo.

Op zich is alles aangesloten en doet alles het, maar ik heb ruis in het beeld bij analoog kijken en kom in de knoei met opnemen op mijn HDD-recorder.

Even ter controle:
Vanuit de muur loopt de Coax naar de digitale ontvanger, vanuit de digitale ontvanger gaat een hdmi naar mijn tv en een scart én een Coax kabel naar mijn recorder (geen digitale recorder).
In mijn recorder komt dus de scart binnen van de digitale ontvanger, gaat een scart naar mijn tv en loopt de Coax van de digitale ontvanger en naar de tv.

De mediaspeler staat los van alles en heb ik via de HDMI aangesloten op de tv (die doet het perfect !!!).

Wat doe ik fout ? Teveel scart, teveel coax ?
Ik zie door alle draden soms het bos niet meer en merk dat ik niet kan beredeneren waar het slechte beeld vandaan komt en hoe ik moet opnemen (blijft dit via het analoge signaal lopen ? Of is het mogelijk om digitaal op te nemen (en te kijken ?) ?

Alvast bedankt voor de hulp...
Gr, Marjolein

Het enige wat ik niet volg (maar ik heb dan ook een heeel andere opstelling hier...) is waar jouw analoge signaal dan vandaan komt . . . ?

En als ik zo op papier probeer te zetten wat je hebt aangesloten valt inderdaad op dat je alles waar maar een kabel in kan - ook een kabel in gedaan hebt! :-)

Voor zo ver ik het kan zien zou je moeten kunnen volstaan met:
1x hdmi van ziggo tuner naar tv
1x hdmi van mediaspeler naar tv
1x scart van ziggo tuner naar hd recorder
1x scart van hd recorder naar tv

Daarmee kun je tv programma's kijken, via de mediaspeler kijken,
op de hd recorder opnemen en op de recorder opgenomen programma's bekijken.
hdmi moet geluid mee sturen, scart doet dat zeker!

Coax is m.i. overbodig van de tuner naar de recorder en van de recorder naar de tv.
Deze verbinding maakt een extra loop en is een potentiële problemen veroorzaker.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, na het vervangen van mijn coaxkabels, stekkers en wandcontactdoos met die van een kabelkeurmerk voorzien zijn heb ik nu overal perfect beeld. Deze kabels, stekkers en wandcontactdozen met kabelkeurmerk kun je bij de meeste bouwmarkten kopen; http://www.kabelkeur.nl/ :thumb:

Laatst bewerkt:
@solaris, uiteindelijk gaat het om de opstelling tv, recorder en digitale ontvanger.
Wanneer ik alles aansluit zoals jij aangeeft, krijg ik totaal geen analoog beeld meer... geen oplossing dus...
De coax is de manier om het analoge beeld door te sturen. Wanneer ik deze alleen vanuit de digitale ontvanger naar de tv doe, heeft dit geen effect...

Hoi Marjolein,
Je heb toch digitale TV van Ziggo, wat bedoel je dan met analoog TV kijken? Ik heb ook een decoder van Ziggo en kijk dus digitaal TV, analoog kijk ik niet meer.

Hoi Tom,
Klopt... toegegeven de gewoonte om toch analoog te kijken is er wel, aangezien het gewoon makkelijk (en sneller) zapt...
Ik merk echter dat (ondanks de ruis) het opgenomen beeld van de recorder (analoog opgenomen) toch erg goed is.
Ik heb begrepen dat ik, wanneer ik vanuit het digitale opneem, ik niet kan opnemen en kijken tegelijk. Das natuurlijk (althans voor mij) niet handig. Vandaar dat ik ook het analoge signaal nodig heb om op te kunnen nemen.

Aangezien dat toch goed is, denk ik dat mijn probleem opgelost is... Wanneer ik alles aansluit zoals solaris dit beschrijft, krijg ik op de recorder geen enkel beeld meer. Dat is dus geen optie.

Bedankt trouwens dat je ook hier weer reageert !

Gr, Marjolein

Bij mij zap je ook redelijk snel met digitale TV hoor, nu gebruik ik wel een universele afstandsbediening (Logitech Harmony) en dan wordt alles met 1 druk op de knop goed ingesteld. Ook heb ik in de decoder de favorieten ingesteld, zodat ik alle zenders die ik het meest kijk netjes achter elkaar heb staan.
Ik heb ook HD TV, dus zeer goed beeld.
Maar als het zo dus bij je werkt is je probleem dus opgelost en kan je mooi films gaan kijken met je Mediaspeler :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan