Wie o wie kan mij helpen met mijn Access opdracht?
* Er wordt 1 Access database gemaakt, die gemaakt is met of geconverteerd naar de bestandsindeling van Access2000.
N.B. Indien je werkt met Access2002 of Access2003 is dit automatisch de juiste bestandsindeling.
* De database bevat tenminste 2 tabellen (personen en bedrijfsgegevens) die zodanig gekoppeld zijn (relationeel) dat ze samen de database Relatiebestand vormen
* Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 20 personen, waar je in het kader van het event van P720 een persbericht naar toe zou willen sturen. Van deze 20 zijn er tenminste 3 werkzaam op het MIM. Je neemt ook je eigen gegevens op in deze tabel
* Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 15 bedrijven, waaronder het MIM. Elk van deze bedrijven heeft minimaal één gerelateerd record in de tabel personen
* De tabellen van het Relatiebestand hebben samen een aantal velden (kenmerken) die zodanig gekozen zijn, dat duidelijk is welke functies die persoon (relatie) binnen het bedrijf heeft en voor welke zaken je die persoon kan aanspreken. Dit omschrijf je zo uitgebreid mogelijk. Verder moeten deze personen zowel per brief, e-mail, telefoon (mobiel en vast) en fax te benaderen zijn
* De database bevat een formulier met alle velden van de bedrijfsgegevens en dat bedoeld is om nieuwe records in te voeren
* Het formulier met de bedrijfsgegevens toont ook meteen, middels een daarin opgenomen subformulier, welke personen bij dat bedrijf werkzaam zijn.
* In het formulier met bedrijfsgegevens moet op het veld met de plaatsnaam gebruik gemaakt worden van een keuzelijstje, waarbij de betreffende plaats aangeklikt kan worden bij het invoeren van de bedrijfsgegevens
* De database bevat een formulier met alle velden van de personen dat bedoeld is om de persoonsgegevens in te voeren en een code voor het bedrijf waar de persoon werkt. Die bedrijfsgegevens moeten ook meteen getoond worden
Het gaat dus om de onderste 2 opdrachten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
De ena laatste opdracht: Hoe zorg ik ervoor dat dit keuzelijstje alleen verschijnt bij het invoeren van nieuwe gegevens en niet bij alle vaste gegevens?
De laatste: ik krijg het niet voor elkaar om ze zo te koppelen dat als ik een getal invoer, ook die gegevens in het subformulier verschijnen.
Bedankt alvast!
* Er wordt 1 Access database gemaakt, die gemaakt is met of geconverteerd naar de bestandsindeling van Access2000.
N.B. Indien je werkt met Access2002 of Access2003 is dit automatisch de juiste bestandsindeling.
* De database bevat tenminste 2 tabellen (personen en bedrijfsgegevens) die zodanig gekoppeld zijn (relationeel) dat ze samen de database Relatiebestand vormen
* Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 20 personen, waar je in het kader van het event van P720 een persbericht naar toe zou willen sturen. Van deze 20 zijn er tenminste 3 werkzaam op het MIM. Je neemt ook je eigen gegevens op in deze tabel
* Het Relatiebestand bevat tenminste de gegevens van 15 bedrijven, waaronder het MIM. Elk van deze bedrijven heeft minimaal één gerelateerd record in de tabel personen
* De tabellen van het Relatiebestand hebben samen een aantal velden (kenmerken) die zodanig gekozen zijn, dat duidelijk is welke functies die persoon (relatie) binnen het bedrijf heeft en voor welke zaken je die persoon kan aanspreken. Dit omschrijf je zo uitgebreid mogelijk. Verder moeten deze personen zowel per brief, e-mail, telefoon (mobiel en vast) en fax te benaderen zijn
* De database bevat een formulier met alle velden van de bedrijfsgegevens en dat bedoeld is om nieuwe records in te voeren
* Het formulier met de bedrijfsgegevens toont ook meteen, middels een daarin opgenomen subformulier, welke personen bij dat bedrijf werkzaam zijn.
* In het formulier met bedrijfsgegevens moet op het veld met de plaatsnaam gebruik gemaakt worden van een keuzelijstje, waarbij de betreffende plaats aangeklikt kan worden bij het invoeren van de bedrijfsgegevens
* De database bevat een formulier met alle velden van de personen dat bedoeld is om de persoonsgegevens in te voeren en een code voor het bedrijf waar de persoon werkt. Die bedrijfsgegevens moeten ook meteen getoond worden
Het gaat dus om de onderste 2 opdrachten. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
De ena laatste opdracht: Hoe zorg ik ervoor dat dit keuzelijstje alleen verschijnt bij het invoeren van nieuwe gegevens en niet bij alle vaste gegevens?
De laatste: ik krijg het niet voor elkaar om ze zo te koppelen dat als ik een getal invoer, ook die gegevens in het subformulier verschijnen.
Bedankt alvast!