Hulp bij beheer website

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
We hebben een website voor onze fietsclub www.rtc-de-domstad.nl
We werken met wordpress, maar hebben er veel te weinig verstand van. Nu zoeken we iemand die ons wat kan ondersteunen en beter leren hoe de site te onderhouden, met als (eind)doel dat we het tzt zelf steeds meer zelf kunnen. Dit hoeft niet voor niks...
Indien dit niet het juiste subforum is voor deze vraag, dan mijn excuses..

Opsich is Wordpress heel gebruiksvriendelijk als het om het beheren van de inhoud gaat. Je kan er standaard nieuws plaatsen/aanpassen, pagina's maken/aanpassen en foto's uploaden en de stijl van de site aanpassen.

Als je er eventjes mee speelt zou de werking toch wel duidelijk moeten zijn? ;)

En anders is hier een mooie tutorial:
https://easywpguide.com/wordpress-manual/

En anders heb je hier nog wat technische uitleg:
https://codex.wordpress.org/
Ervaring met PHP, HTML en CSS is wel nodig.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat we het zelf kunnen leren, maar dat was de vraag niet.
De vraag was of iemand bereid is om ons te ondersteunen om het op die manier sneller onder de knie te krijgen en waar we een beroep op kunnen blijven doen waar nodig. De bedoeling is dat we steeds meer zelf gaan doen en dat de ondersteuning dan van zelf minder wordt.

Waar heb je dan precies ondersteuning voor nodig? Beheer van content? Thema ondersteuning? Plugin-ondersteuning?

Ik denk dat er eens kritisch naar de site gekeken moet worden, een keer met de stofkam er door....
De site mag/moet eenvoudig blijven en dan gaat het voornamelijk over het simpel plaatsen van content, een archief opbouwen met oude items, foto's ed. Daarvoor eerst weer eens kijken of de indeling in mappen, submappen, pagina's beter kan etc.

Kortom, eerst eens alles goed structureren aan de hand van onze wensen wat we allemaal willen plaatsen, inclusief een paar gewenste plugins... Dan kunnen we daarna gemakkelijk zelf content plaatsen, wijzigen, verwijderen op de "vaste" plekken die we daarvoor hebben gekozen. Een van onze wensen is een nieuwsbrief voor de leden en die moet dan automatisch ook weer op de site komen op een vaste plek (bv "nieuwsbrief archief" of iets dergelijks).

Ik weet dat we het zelf kunnen leren, maar dat was de vraag niet.
De vraag was of iemand bereid is om ons te ondersteunen om het op die manier sneller onder de knie te krijgen en waar we een beroep op kunnen blijven doen waar nodig. De bedoeling is dat we steeds meer zelf gaan doen en dat de ondersteuning dan van zelf minder wordt.

http://steunpunt-almere.nl/websites/

ik heb al diverse websites gemaakt en deze onderhoud ik waar nodig is.
Neem anders even contact met mij op.

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Femke om de mogelijkheden tot ondersteuning te bespreken. Ik hoop dat we er samen uit gaan komen en zet deze vraag voor nu op opgelost.

Ik heb je via je e-mail bericht gestuurd. Kan namelijk geen pb's beantwoorden, want ik ben geen verenigingslid meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan