hulp bij bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
332
Ik wil mijn bios updaten zodat er een snellere processor in het moederbord kan,van dual core naar quad cor.
Volgens de site van FOXCONN is dit mogelijk.
Nu zoek ik iemand die me daar stap voor stap bij kan helpen,zijn er misschien tools voor?

In het verleden heb ik vaker bios geflashed en dat kon gewoon vanuit windows met een speciaal tool maar voor deze kan ik dat niet vinden.

Het gaat dus om een moederbord van foxconn,A6VMX am2 socket met AMI bios.
 
live update

Ik heb de bios update via het live update programma gedaan,de bios eerst gebackupped en de nieuwe bios die ik had gedownload geinstalleerd.
Dit is allemaal goed gegaan,pc startte in ieder geval weer op......pfhewwww.

Nu nog afwachten of de nieuwe processor herkent wordt,hopelijk deze week binnen.

Even iets anders,ik zie bij eigenschappen van mijn computer dat er 2GB ram geheugen is geinstalleerd terwijl ik zeker weet dat er 2 strippen van 2 GB in zitten,waar kan dit aan liggen?
 
Indien bij de boot, gelijk na de opstart, ook 2 gig staat zit er iets niet goed, eruit halen en opnieuw plaatsen kan helpen, indien alleen in windows, kijk eens met start, uitvoeren msconfig bij boot.
 
Gelukt

Ik heb de 2 geheugen strips omgewisseld en nu worden ze allebei gezien in windows

De AMD 9750 AM2 X4 is vandaag thuisgekomen,direct geplaatst en werd gelijk door het nieuwe bios herkent.
Pc nu dus van win xp duo core naar win7 quad core.

Nu even een paar games testen

Nog bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan