MarcUtrecht
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 sep 2007
Hallo, ik ben een tijdje bezig een database te bouwen (of bedenken), maar ik kom er niet uit. Ben ook geen Access expert (dat blijkt..)
Ik wou een database maken van alle Romeinse ruines die ik gezien heb, met natuurlijk het land en stad erbij, en of ik het gezien heb, en er in geweest ben.
Ik kwam tot het volgende:
Tabel Landen.
Tabel steden (met de Latijnse naam erachter). Deze is gekoppeld aan landen
Tabel Ruines- deze is gekoppeld aan de steden.
Verder wat hulp tabellen (soort ruines, staat van de ruines).
En een tabel Reizen. Ik wil namelijk per vakantiereis aan kunnen geven welke landen ik kwam, welke steden ik daar bezocht en welke ruines ik zag. Het kan dus zijn dat ik in het Colosseum in 2003 niet geweest ben (maar wel gezien), maar ik dat ik er in 2006 wel in geweest ben.
Het liefst zou ik dit ook nog per reis willen invoeren (formulier). Waarschijnlijk moeten er dan 3 geneste subformulieren zijn (landen - steden - ruines). Maar het lastige is weer dat het vinkje 'gezien' of 'bezocht' bij de trip moet staan, niet bij de ruine, zie bovenstaand voorbeeld.
Ik kom er echt niet meer uit. Kan iemand me vertellen hoe dit verder moet??
Ik wou een database maken van alle Romeinse ruines die ik gezien heb, met natuurlijk het land en stad erbij, en of ik het gezien heb, en er in geweest ben.
Ik kwam tot het volgende:
Tabel Landen.
Tabel steden (met de Latijnse naam erachter). Deze is gekoppeld aan landen
Tabel Ruines- deze is gekoppeld aan de steden.
Verder wat hulp tabellen (soort ruines, staat van de ruines).
En een tabel Reizen. Ik wil namelijk per vakantiereis aan kunnen geven welke landen ik kwam, welke steden ik daar bezocht en welke ruines ik zag. Het kan dus zijn dat ik in het Colosseum in 2003 niet geweest ben (maar wel gezien), maar ik dat ik er in 2006 wel in geweest ben.
Het liefst zou ik dit ook nog per reis willen invoeren (formulier). Waarschijnlijk moeten er dan 3 geneste subformulieren zijn (landen - steden - ruines). Maar het lastige is weer dat het vinkje 'gezien' of 'bezocht' bij de trip moet staan, niet bij de ruine, zie bovenstaand voorbeeld.
Ik kom er echt niet meer uit. Kan iemand me vertellen hoe dit verder moet??