Ik wil de komende tijd een behuizing gaan bouwen voor mijn pc. Momenteel werk ik met een oude pentium 2 kast .
Waarom?
Ik zou graag mijn pc willen overclocken en lage temps halen.
Specificaties pc:
Processor: Intel core i5 (momenteel stock koeler)
Moederbord: Moederbord Intel Gigabyte GA-P55M-UD2 S1156
Geheugen: 4gb kingston 1333mhz.
hdd: 320gb samsung 7200rpm 16mb buffer.
Dvd brander: samsung het is met sata aansluiting.
Voeding: Coolermaster modulaire voeding m520 520watt
videokaart: hiq 4770 x2 1gb ddr5
Eisen kast:
Atx moederbord moet passen.
Moederbord gescheiden van rest (hdd en voeding).
Maximale uitgaven koelers en fan grills voor kast ongeveer 33euro incl verzendkosten.
Zat te denken aan 12mm mdf op maat gezaagd.
De koelers mogen geluid maken, maar kast hoeft niet op te stijgen .
Afmetingen:
Hoogte 56cm
Lengte 57.4
Breedte 25
Dit zijn de koelers en de fan grills waar ik aan zit te denken:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[34958]=5&product[34959]=1&product[47498]=1
Dit is mijn ontwerp:
Lijkt een beetje op een model van corsair en dat van crash.
Toelichting:
In het bovenste gedeelte wil ik alleen het moederbord en een Dvd Brander hebben. In het deel eronder wil ik de voeding hebben die met de fan lucht uit het onderste deel aanzuicht. Aan de voorkant van de kast aan de onderkant wil ik een 5cm fan plaatsen die lucht naar binnen blaast die de voeding dan afzuigt. In het onderste deel wil ik 2hdd's kunnen plaatsen die dan meteen gekoeld worden. Aan de voorkant wil ik ook nog twee andere 92mm fans plaatsen. Aan de bovenkant wil ik ook 2* 92mm fan plaatsen en aan de achterzijde een van 12mm en een van 92mm. Als backplate wil ik een oude kast als donateur gaan gebruiken dit geld ook voor de 5.25'' bay's.
Dit is ongeveer mijn concept. Ik zat te denken aan 12mm mdf platen is dit iets en wat gaat dit kosten? Waar zou ik deze aan kunnen schaffen? En is het mogelijk om dit al op maat te laten zagen?
Ik hoop dat u er goed naar kijkt en hopelijk met tips komt alvast bedankt.
Groetjes,
Meer40
Waarom?
Ik zou graag mijn pc willen overclocken en lage temps halen.
Specificaties pc:
Processor: Intel core i5 (momenteel stock koeler)
Moederbord: Moederbord Intel Gigabyte GA-P55M-UD2 S1156
Geheugen: 4gb kingston 1333mhz.
hdd: 320gb samsung 7200rpm 16mb buffer.
Dvd brander: samsung het is met sata aansluiting.
Voeding: Coolermaster modulaire voeding m520 520watt
videokaart: hiq 4770 x2 1gb ddr5
Eisen kast:
Atx moederbord moet passen.
Moederbord gescheiden van rest (hdd en voeding).
Maximale uitgaven koelers en fan grills voor kast ongeveer 33euro incl verzendkosten.
Zat te denken aan 12mm mdf op maat gezaagd.
De koelers mogen geluid maken, maar kast hoeft niet op te stijgen .
Afmetingen:
Hoogte 56cm
Lengte 57.4
Breedte 25
Dit zijn de koelers en de fan grills waar ik aan zit te denken:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[34958]=5&product[34959]=1&product[47498]=1
Dit is mijn ontwerp:

Lijkt een beetje op een model van corsair en dat van crash.
Toelichting:
In het bovenste gedeelte wil ik alleen het moederbord en een Dvd Brander hebben. In het deel eronder wil ik de voeding hebben die met de fan lucht uit het onderste deel aanzuicht. Aan de voorkant van de kast aan de onderkant wil ik een 5cm fan plaatsen die lucht naar binnen blaast die de voeding dan afzuigt. In het onderste deel wil ik 2hdd's kunnen plaatsen die dan meteen gekoeld worden. Aan de voorkant wil ik ook nog twee andere 92mm fans plaatsen. Aan de bovenkant wil ik ook 2* 92mm fan plaatsen en aan de achterzijde een van 12mm en een van 92mm. Als backplate wil ik een oude kast als donateur gaan gebruiken dit geld ook voor de 5.25'' bay's.
Dit is ongeveer mijn concept. Ik zat te denken aan 12mm mdf platen is dit iets en wat gaat dit kosten? Waar zou ik deze aan kunnen schaffen? En is het mogelijk om dit al op maat te laten zagen?
Ik hoop dat u er goed naar kijkt en hopelijk met tips komt alvast bedankt.
Groetjes,
Meer40
Laatst bewerkt: