• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp, bij camping bezetting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat voor ieder nieuwe gast een nieuwe regel aangemaakt worden?

Alle gasten blijven altijd gedurende de gehele periode (dus niet op 1 dag 3, volgende dag 2, volgende dag 4)?

Als dat zo is kun je in AJ3 de volgende formule gebruiken:

AJ3 =MIN(C3:AG3)

Als dat niet het geval is, hoe wil je dan het aantal personen berekenen?

Het maximaal aantal personen.
Het minimaal aantal personen.
Het gemiddeld aantal personen.
Nog een andere berekeningswijze.

Dit is typisch zo'n vraag waarbij een draaitabel de ideale oplossing is (vind ik)

Bijlagen

concept

Hallo,

Wij weten nooit van tevoren wanneer nieuwe gasten komen.
Dus ls een gast aankomt, wordt deze op nieuwe regel ingevoerd.
We weten ook niet hoelang een gast wil blijven.
Dus aan het eind van iedere dag, passen we het sheet aan.

Voor 2018 heb ik het volgende gemaakt.
volgens mij werkt dit prima

Bijlagen

Hoi,

Ik heb het een en ander aangepast in je bestand, want ik vind het wel heel veel 'handwerk' en dat maakt het foutgevoelig: om een voorbeeld te geven, in jou bestand valt 1 februari 2017 op een donderdag en dat klopt niet: dat was een woensdag. Bovendien is Excel bedacht om dingen makkelijker te maken en alles wat je automatisch kunt invullen moet je vooral niet handmatig doen. In bijgevoegd bestand hoef je alleen maar 1 januari van het lopende jaar in te vullen in cel D2 en de rest gaat vanzelf. Wel even oppassen met schrikkeljaren, waar daar houdt dit geen rekening mee.
Ook het elke dag aanpassen van de sheet voor elke gast lijkt me erg foutgevoelig, zeker als het druk is. Heb ik nog geen panklare oplossing voor, maar dat komt vanzelf. :D

Bekijk bijlage Kopie van consept reservering 2018-1.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan