• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij de juiste formule in kolom H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo forumleden,

In mijn bijlage, die ik heb toegevoegd aan dit bericht, heb ik een klein overzicht gemaakt wat deel uitmaakt van een groter geheel. Het gaat om kolom H waarvan ik denk dat ik niet de juiste formule heb gecreëerd. Enig uitleg in de bijlage. Wie zou mij kunnen bijstaan om de juiste formule te bedenken.

Alvast bedankt

M.v.g. A

Bijlagen

je formule kijkt naar de waarde -159,19, kolom H en niet naar de 5000 van kolom E.
dan zou de formule moeten verwijzen naar kolom E en niet naar H

De vraag staat nu opeens als opgelost.
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing.

Hoi Albert, heb hier niet de oplossing verkregen. Dus zelf maar aan de slag. De volgende formule in kolom H heb ik gewijzigd maar wel met het resultaat die ik verlangde. Nogmaals mijn klein bestandje maakt deel uit van een groter geheel.

Gewijzigd naar: =ALS(F4<>"";F4-E4;0)+H3

Met vriendelijke groet,

A.

Als je deze formule hebt toegepast in het voorbeeldbestand kan het niet de oplossing zijn.
waarschijnlijk.
PHP:
 =ALS(G4<>"";G4-E4;0)+H3
Maar wat gebeurt bij de volgende verkoop, heb je dat ook getest ?:confused:

Vergeten te zeggen maar ik heb het bestandje ook gewijzigd. Zie nieuwe bijlage
kijk niet naar VERKOOP maar na AANKOOP de bedragen komen nagenoeg overeen. Ze zijn afgerond op hele bedragen. Voor het verschil maakt het niet uit

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan