Hulp bij dolby surround gevraagd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Beste Mensen,

Ik heb al sinds een lange tijd de "Creative Inspire 5.1 5100" als dolby surround boxen. Maar tot mijn grote verbazing krijg ik bij de DVD's die wel 5.1 ondersteunen geen geluid uit mijn center speaker.... terwijl daar eigenlijk voornamelijk de stemmen uit moeten komen na horen zeggen. Maar er komt dus geen enkel geluid uit. Terwijl bij een test programma van creative hoor je duidelijk dat de boks goed is aangesloten en hoor je wel geluid.

Weten jullie raad.....?

Misschien nodige informatie: voor DVD's te bekijken gebruik ik Power DVD xp

ALVAST REUZE BEDANKT

Zou je zo vriendelijk willen zijn om geduld te hebben en je vraag niet na 14!! minuten te willen kicken

sorry maar ik ben een beetje ongeduldig geaard.....

Mijn excuses....... maar ik wil het zo graag weten!

Ik heb hetzelfde probleem, en ik ben erachter gekomen dat je virtual surround aan moet vinken voor geluid uit de center. Ik heb zelf ac97 (soort audigy2) en daar zit een programma bij C-media en bij Xear 3d dat is een onderdeel van dat programma kun je virtual surround aanzetten dit simuleert een extra kanaal dus dan heb je volledig 6 kanaals geluid. Je kan natuurlijk ook bij bijv powerdvd. 4 speakers aanvinken in de plaats van 6, dan komt er wel geluid uit de center.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan