Hulp bij een goede keuze!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GodOrDevil

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2016
Hi!

Ik ben toe aan een nieuwe pc, ik kan de games niet meer spelen die mij interesseren dus ben ik op zoek naar wat anders.

Deze keer wil ik 'm zelf gaan bouwen en dat zal me prima af gaan, echter heb ik weinig verstand van compatibiliteit/ goede keuzes qua hardware.

Mijn vraag is, kunnen jullie mij het antwoord geven of ik mijn geld juist zal besteden, of mij er op wijzen dat ik een grote fout bega?

Aerocool Xpredator 500W, 500 Watt voeding
Zwart, 2x PCIe
€ 59,90*

Corsair 16 GB DDR3-1333 Kit, Werkgeheugen
CMX16GX3M2A1333C9, XMS3, Lite retail
€ 62,90*

Intel® Core i5-4590, 3,3 GHz (3,7 GHz Turbo Boost) socket 1150 processor
FC-LGA4, "Haswell-R", Boxed
€ 219,90*

Cooler Master Hyper212 Evo, CPU-koeler
PWM-aansluiting, Retail
€ 34,99*

MSI GTX 950 GAMING 2G, Grafische kaart
DVI-I, HDMI, 3x DisplayPort, SLI, Retail
€ 177,90*

Zalman Z9 U3, Behuizing
Zwart, USB 3.0, Window Kit, Retail
€ 59,99*

MSI B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord
Gb-LAN, Sound, ATX, Retail

Ik heb de configurator gebruikt van Alternate. daar zal ik dan ook alles gaan bestellen!

Het totaalbedrag is nu: € 715,- en dat is ook m'n budget.

Wat ik er voornamelijk mee wil doen is gamen, dus games zoals Watch dogs, GTA V, need for speed ( 2016 ) etc.

goed keuze, of kan het ergens beter?

Waarom geen Skylake met bijbehorend socket 1151 moederbord?

En die videokaart is niet slecht maar sommige gamen kun je niet op high spelen.

8GB intern geheugen is voldoende om mee te gamen.

SSD, harde schijf en windows heb je?

Laatst bewerkt:
Waarom geen Skylake met bijbehorend socket 1151 moederbord?

En die videokaart is niet slecht maar sommige gamen kun je niet op high spelen.

8GB intern geheugen is voldoende om mee te gamen.

SSD, harde schijf en windows heb je?

Dat is dus iets waar ik niet bij stil sta/ vanaf weet!

eventueel een goed alternatief wat rond dezelfde prijs zit, maar dit wel mogelijk is?

Ik heb gekozen voor 16 gb om voorlopig weer vooruit te kunnen, bij 8 gb heb ik het idee dat ik na 2 jaar weer RAM-geheugen erbij mag plaatsen.

Yes, ik heb net een nieuwe hdd gekocht voor m'n huidige pc. deze kan ik dan overzetten.

Windows heb ik ook nog liggen.

Misschien is een optisch station nog een optie? Anders kun je die spellen niet installeren lijkt me...;)

Er zijn nog geen games die meer dan 8GB nodig hebben, als je de helft gebruikt is het al veel.
Maar goed, het zijn de kosten ook niet.

En als je wat geduld hebt, er komt een geweldige prijs/kwaliteits verhouding AMD videokaart aan met de Polaris GPU.
http://wccftech.com/amd-r9-480x-470x-specs-allegedly-revealed/

Via deze site kun je korting bij Azerty verkrijgen, veel is het niet maar toch.
https://azerty.nl/winkelmandje/wink...804734]=1&product[810483]=1&product[735799]=1

Ik doe het liever in een keer goed, dan dat ik er achteraf weer tijd en moeite in moet gaan steken, wel fijn dat je zo mee denkt!

Ziet er inderdaad goed uit, echter gaat die toch buiten mijn budget vallen. ik zal op zoek gaan naar wat anders. een videokaart tegen de € 200,- kan ik ook nog mee leven.

Nogmaals fijn dat je mee denkt, echter denk ik dat de korting komt door de 2,7ghz processor ipv. 3,3ghz :thumb:

Misschien is een optisch station nog een optie? Anders kun je die spellen niet installeren lijkt me...;)

Goeie! echter verwacht ik dat ik mijn huidige station daar voor kan gebruiken, ik zal eens uitzoeken of dit zal gaan passen. geloof dat ik deze zo'n 5 keer heb gebruikt in de tijd dat ik deze pc heb. ha ha

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe oud je huidige systeem is maar als je er gewoon een met S-ATA hebt dan moet dat geen probleem zijn.
Als je huidige pc al redelijk oud is 5+ jaar dan zou het kunnen zijn (kleine kans) dat hij een IDE aansluiting heeft.

Je hebt in dat geval converters maar tegenwoordig kun je beter een nieuw station kopen. Zijn zelfs goedkoper.

En tenslotte kun je ook nog een externe brander kiezen. Die kan je meenemen en ook aansluiten op andere pc's of laptops

Laatst bewerkt:
SATA is al uit 2003....
En je wilt een snellere processor, die makkelijk in het budget past, omdat dan de games sneller gaan?:cool:

Ha ha, ja, dan kan ik ze sneller uit spelen natuurlijk.

nee, zelfde geldt als bij het RAM geheugen, ik koop liever iets wat weer een aantal jaar mee kan ipv. elke 2 jaar te moeten upgraden.

Even terug naar de originele vraag, als ik het dus goed begrijp zal ik alleen nog even moeten kijken naar een andere videokaart?

Weet niet hoe je aan die 2 jaar komt, gebruik nu zo'n 6 jaar 8GB en heb nooit een tekort gehad.
Staat overigens 16GB in die link van Azerty en er kan ook een 3.2 in voor dat budget.

Dat is gewoon even een gok van mij.. als ik nu bijv. kijk naar de requirements van Watch Dogs, is 8 gb RAM, en een 3,5GHz processor aangeraden. Daaruit trek ik de conclusie dat het niet lang zal duren voordat ze daar weer over heen gaan:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan