Hallo.
Ik probeer bij ons op het schip een ingewikkeld netwerk voor elkaar te krijgen. Maar begin naar veel proberen te twijfelen of het ook daadwerkelijk wil.
De situatie is als volgt.
We hebben 1 pc die maakt verbinding met het internet via een usb dongle van vodafone.(mobiel internet)
Vanaf deze pc wordt het internet gedeeld op de lan poort naar een access point.
Access point verbind momenteel meerdere laptops draadloos met de pc en het internet.
Deze draadloze verbinding is beveiligd met een wachtwoord.
Nu is het zo dat het bereik niet echt optimaal is, dit vanwege al het ijzer op het schip.
Ik heb nog een oude draadloze router liggen. Daarmee wil ik dan het draadloos netwerk vergroten.
Maar ik krijg dit geheel niet werkend.
De eerste router/accesspoint is een Belkin F5D8235-4 V1
De tweede router/accesspoint is een Sweex LW050 V2
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen hiermee.
Ik probeer bij ons op het schip een ingewikkeld netwerk voor elkaar te krijgen. Maar begin naar veel proberen te twijfelen of het ook daadwerkelijk wil.
De situatie is als volgt.
We hebben 1 pc die maakt verbinding met het internet via een usb dongle van vodafone.(mobiel internet)
Vanaf deze pc wordt het internet gedeeld op de lan poort naar een access point.
Access point verbind momenteel meerdere laptops draadloos met de pc en het internet.
Deze draadloze verbinding is beveiligd met een wachtwoord.
Nu is het zo dat het bereik niet echt optimaal is, dit vanwege al het ijzer op het schip.
Ik heb nog een oude draadloze router liggen. Daarmee wil ik dan het draadloos netwerk vergroten.
Maar ik krijg dit geheel niet werkend.
De eerste router/accesspoint is een Belkin F5D8235-4 V1
De tweede router/accesspoint is een Sweex LW050 V2
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen hiermee.