hulp bij een ingewikkelt netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter GeWa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GeWa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Hallo.
Ik probeer bij ons op het schip een ingewikkeld netwerk voor elkaar te krijgen. Maar begin naar veel proberen te twijfelen of het ook daadwerkelijk wil.
De situatie is als volgt.
We hebben 1 pc die maakt verbinding met het internet via een usb dongle van vodafone.(mobiel internet)
Vanaf deze pc wordt het internet gedeeld op de lan poort naar een access point.
Access point verbind momenteel meerdere laptops draadloos met de pc en het internet.
Deze draadloze verbinding is beveiligd met een wachtwoord.

Nu is het zo dat het bereik niet echt optimaal is, dit vanwege al het ijzer op het schip.
Ik heb nog een oude draadloze router liggen. Daarmee wil ik dan het draadloos netwerk vergroten.
Maar ik krijg dit geheel niet werkend.

De eerste router/accesspoint is een Belkin F5D8235-4 V1
De tweede router/accesspoint is een Sweex LW050 V2

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen hiermee.

Ik heb hier een linksys router waarop ik ander software kan installeren en dus het signaal kan verbeteren. Deze software is niet van linksys maar een opensource. Dit is te vinden op http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/index.php. Dit is wel gratis maar op eigen risico.

Ik zelf ben meer van de draadverbinding omdat het stabieler is en veiliger maar dat gaat vrij lastig in een boot of een schip.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Groot

Ik heb even gekeken op de link die je me gaf.
Maar deze ondersteunt mijn belkin F5D8235 niet.
Staat tenminste niet in de lijst

Je kan proberen de twee access points op verschillende hoeken van het schip optehangen en dan eentje op b.v. kanaal 1 en de tweede op kanal 11 laten zenden. Het komt technisch gezien erop neer dat je twee WLAN's opzet. Maar het is dan een vereiste dat alle twee ap via kabel worden aangesloten. Een ander alternatief is een WDS repeater. Da n wordt je eerste AP een WDS master, en de tweede een slave. Dan moeten wel alle twee WDS ondersteunen. Ik denk je kan zelf in de handleidingen nalezen of ze wel of niet WDS ondersteunen.

WDS is een protocol om een WLAN range extender aan een ap te koppelen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan