Hulp bij een onderdeel automatisch maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yasminlove1

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2013
Hallo,

Ik ben dus bezig aan mijn website die op het laatst geheel automatisch zal moeten werken.
Maar ik doe het nu stap voor stap, en de eerste stap die ik wil leren en hulp bij nodig heb is dit:

Ik wil een kopje maken met een markt waar spelers hun ranch kunnen kopen.
Ze hebben een eigen profielpagina en links wil ik dat als ze een ranch kopen dat die daar komt te staan in plaats van de tekst die er staat.
Dus als ze een ranch willen kopen dat ze op Koop kunnen klikken.
Dan gaat dit bedrag van hun geld af en komt die ranch op hun profiel.

Ook heb ik nu een probleem, het geld en alle info..
Hoe kan ik dit het beste neerzetten zodat alles goed gaat functioneren?
Ik zou het fijn vinden als ik hierbij hulp kreeg.
Dus gewoon een paar zetjes zodat ik vooruit kan.

Alvast bedankt

Daar sluit ik me volledig op aan....

Ik hoop niet weer zo'n ellenlange discussie van Yasmin over dat ze PHP kent, want het is voor haar dan zelf een leuke opgave om te maken als ze wat meer weet van PHP.
(en nee, er is niemand het het eventjes zal maken, dit is vrij gespecificeerd namelijk en vrij basaal, en we weten dat je 14 jaar bent en geen geld kan uitbesteden)
Kan misschien een maand of wat duren, misschien wel een jaar, maar als je ergens op vastloopt, laat het dan weten en wij staan voor je klaar.

Het beste is eigenlijk om 'from scratch' te beginnen i.p.v. een script die je nu al hebt. met andere woorden, bouw het eens opnieuw...
Dat maakt het ontwikkelen een stuk makkelijker als je beginner bent, en je hebt meer controle over de code. Weet je nu al of het script dat je hebt wel veilig is? Denk aan SQL-injection, CSRF en remote-file including-exploits?

Stap 1: Zorg dat je uit je hoofd een gastenboek en contactformulier kan bouwen. Als ik je vorige topic lees vrees ik het ergste tot nu toe.
Stap 2: Documenteer eerst eens uitgebreid de functies, en het eisenpakket. En dit is iets meer dan één a4'tje kan ik je vertellen ;)

Laat even weten of dit duidelijk is ;)

Laatst bewerkt:
ja, daarom vraag ik of ik hulp kan krijgen dus bijvoorbeeld een website die ik moet leren en dan zo het zelf kan maken.
Want ik weet niet wat ik hiervoor moet leren, en welke stappen hiervoor nodig zijn.
Dus wat ik eigenlijk vraag: Welke websites die informatie hierover bevatten, kunnen mij hiermee op weg helpen?

Ik heb wel een leuk boek voor je: MySQL/PHP database applicaties

ISBN 9039518149

Staan een paar leuke voorbeelden in ;)

Yasmin....
Zeg nou eens duidelijk welke kennis je nou hebt van PHP?
Ik heb gewoon een idee dat je maar enkele procenten van de basis kent, en dan kom je niet ver.

Laat je nou eens los uit die droom om een snel een game te hebben. Het kost tijd, veel studie en moeite.
Wanneer begrijp je het nou eens? Ook op andere forums zullen ze.niet veel meer dan ons kunnen zeggen....

In korte lijnen (tl;dr)
Kap met je game en ga SERIEUS PHP leren. Lukt je dit niet, zoek een baan en besteed het uit!!!!!!!!

Het klinkt heel hard misschien, maar hopelijk dringt het nu eens.tot je door.

Laatst bewerkt:
Yasmin....
Zeg nou eens duidelijk welke kennis je nou hebt van PHP?
Ik heb gewoon een idee dat je maar enkele procenten van de basis kent, en dan kom je niet ver.

Laat je nou eens los uit die droom om een snel een game te hebben. Het kost tijd, veel studie en moeite.
Wanneer begrijp je het nou eens? Ook op andere forums zullen ze.niet veel meer dan ons kunnen zeggen....

In korte lijnen (tl;dr)
Kap met je game en ga SERIEUS PHP leren. Lukt je dit niet, zoek een baan en besteed het uit!!!!!!!!

Het klinkt heel hard misschien, maar hopelijk dringt het nu eens.tot je door.

Op de andere forums had ik nog niet zoveel geleerd, ik wil nou eens dat je ophoudt ermee want in die tijd heb ik meer geleerd over php en sql.

Op forums leer je ook niet alles, dat doe je via tutorials, boeken en of cursussen. En nogmaals... dat leer je NIET in een paar weken als je elke dag een paar uurtjes bezig bent.

Laat eens zien wat je kennis nu is. Wat weet je al van PHP, wat heb je allemaal al geleerd?
Ben er nu wel benieuwd naar, want je vorig topic van een kleine week geleden leek er nog op dat je toch wat ervaring mist.

Dus zeg het maar eerlijk zonder te dollen wat je allemaal geleerd hebt aan theorie. Dan kunnen we verder kijken wat je nog meer moet leren om met bedragen, punten aantallen te werken en data op te slaan etc....

Ik ben nu wel benieuwd. vertel het maar eens.... :)
En je hebt dan vast wel eens wat dingen gebouwd om de theorie uit te testen in de praktijk. Laat eens zien.
Ben razend benieuwd.

Laatst bewerkt:
Op forums leer je ook niet alles, dat doe je via tutorials, boeken en of cursussen. En nogmaals... dat leer je NIET in een paar weken als je elke dag een paar uurtjes bezig bent.

Laat eens zien wat je kennis nu is. Wat weet je al van PHP, wat heb je allemaal al geleerd?
Ben er nu wel benieuwd naar, want je vorig topic van een kleine week geleden leek er nog op dat je toch wat ervaring mist.

Dus zeg het maar eerlijk zonder te dollen wat je allemaal geleerd hebt aan theorie. Dan kunnen we verder kijken wat je nog meer moet leren om met bedragen, punten aantallen te werken en data op te slaan etc....

ik zou niet weten hoe ik dat zo nu kan zeggen aangezien als ik iets nodig hebt dan komt het in me op.

ik zou niet weten hoe ik dat zo nu kan zeggen aangezien als ik iets nodig hebt dan komt het in me op.
Wat heb je nu dan geleerd? Het is NIET een kwestie van 'ik kijk even wat ik kan gebruiken', je moet de basis gewoon goed kennen, en weten HOE je die moet gebruiken. Daar heb je de praktijk voor, en daar heb ik nog niks, nada, noppes van gezien. Alleen maar een script van ene Ciske.

Ik neem van harte aan dat je niet op forums, scriptsites alles afstruint met de hoop dat je een script vindt wat bijna naadloos zal werken met je site, terwijl je de ballen verstand hebt van hoe het nou precies werkt. Want in dat geval zou ik je eigenlijk een harde spreekwoordelijke schop onder je achterwerk moeten geven.

Dus leg mij nou eens goed en duidelijk uit wat je nu aan theorie kent. Dan kunnen we verder oordelen, tot nu toe kom je maar vaag over..
zo vaag zelfs dat we je totaal (nog?) niet kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Heren, heren. rustig aan.

Ik raad je aan tutorials zoals deze op te zoeken en daar mee te gaan werken.

Kies oo kiets simpelers om mee te beginnen.

Nou, om haar te kunnen vertellen hoe ze dan op gang kan komen? Toch vrij logisch? Het lijkt erop dat ze gewoon essentiele kennis mist, met als gevolg dat ze gewoon vaag overkomt.
lees ook eens haar topichistorie eens door, dan snap je het misschien beter.

Hoop het tevens graag van haar te horen. Ik wil haar wel helpen, maar ik verwacht dat ze zelf ook de handjes laat wapperen.

Laatst bewerkt:
Mischaelvdnet, dankje, dat is wat ik zocht, zo`n link.
Nu kan ik verder leren :)

Wat een slechte tutorial. Sqlinjection ligt op de loer, ik zie waardes dubbel opgeslagen.
Die van phptuts.nl is veel beter. Gaat ook over PDO wat op termijn beter is dan de mysqlfuncties die gaan verdwijnen.
Veel nuttiger voor Yasmin.

Laatst bewerkt:
hmm.. deze link lijkt erg op de link van david, maar ik ken dit zo`n beetje al..
Ik mis gewoon de duidelijke informatie die over het automatiseren gaat.
Als je snapt wat ik bedoel..
Dus klik knop, (kan ik maken met java) en dan een functie aanroepen, maar dat deel wil ik graag wat duidelijker hebben maar ik kan geen info vinden..

Waarom JAVA? Of bedoel je JavaScript? Beiden zijn anders.
Je wilt acties dus als iemand op een submitknop drukt? Klopt dat?
Wat wil je precies met javascript dan doen?

Laatst bewerkt:
Waarom JAVA? Of bedoel je JavaScript? Beiden zijn anders.
Je wilt acties dus als iemand op een submitknop drukt? Klopt dat?

Ja, ik bedoel javascript.. :o
Ja, dus je hebt een foto aan de knop gekoppeld die dan met de functie verplaatst word en er iets word gewijzigd zeg maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan