yasminlove1
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jul 2013
doe ik 

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
<?php
$prijs = 5;
$aantal = 20;
$kosten = $prijs * $aantal;
echo "De kosten zijn . $kosten ."
?>
nee, is niet goed.. ik ben nog bezig met leren, maar dit is hoe ik het zonder te spieken uit mijn hoofd gehaald heb.
<form action="" method="post">
<table cellpadding="0" cellspacing="5" style"border: 1px dashed;">
<tr>
<td>getal 1:</td>
<td><input type="text" name="eerste_getal"></td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="radio" name="type" value="keer"> Keer</td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="radio" name="type" value="delen"> Gedeeld door</td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="radio" name="type" value="min"> Min</td>
</tr>
<tr>
<td> </td>
<td><input type="radio" name="type" value="plus"> Plus</td>
</tr>
<tr>
<td>Getal 2: </td>
<td><input type="text" name="tweede_getal"></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="reset" value="Reset"></td>
<td><input type="submit" value="Bereken"></td>
</tr>
</table>
</form>
<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
if(empty($_POST['eerste_getal']) && !is_numeric($_POST['eerste_getal'])) {
echo "Je hebt het eerste getal niet ingevuld of geen cijfer ingevuld";
} else {
if($_POST['type'] == "keer") {
$berekening = $_POST['eerste_getal'] * $_POST['tweede_getal'];
} elseif($_POST['type'] == "delen" && $_POST['tweede_getal'] == 0) {
echo "Je kan een getal niet door <i>0</i> delen";
} elseif($_POST['type'] == "delen") {
$berekening = $_POST['eerste_getal'] / $_POST['tweede_getal'];
} elseif($_POST['type'] == "min") {
$berekening = $_POST['eerste_getal'] - $_POST['tweede_getal'];
} elseif($_POST['type'] == "plus") {
$berekening = $_POST['eerste_getal'] + $_POST['tweede_getal'];
}
echo " . $berekening. ";
}
}
?>
Variabelen horen niet tussen quotes.
Zie je laatste echo.
ik zie ook dat de form geen action heeft, dus als je submit drukt weet hij niet waar hij heen moet.
P.S. @david:Ik moet gedeeltelijk op mijn woorden terug komen. Had dit niet verwacht!. 2 kleine foutjes mag. Wat gaan we haar als volgende leren? Html opmaak? er echt een rekenmachientje van maken met knoppen? want waar gaat die echo heen?
M.
Als de action leeg is gaat de informatie naar de pagina waar het formulier in staat. Als formulier en PHP code op dezelfde pagina staan werkt een lege action dus wel.ik zie ook dat de form geen action heeft, dus als je submit drukt weet hij niet waar hij heen moet.
Als de action leeg gaat de informatie naar de pagina waar het formulier in staat. Als formulier en PHP code op dezelfde pagina staan werkt een lege action dus wel.
Basis PHP kennis, als je het goed doet, doe het dan goed. Kleine moeite om dat even te leren als iemand dat niet begrijpt.P.S. @david:Ik moet gedeeltelijk op mijn woorden terug komen. Had dit niet verwacht!. 2 kleine foutjes mag. Wat gaan we haar als volgende leren? Html opmaak? er echt een rekenmachientje van maken met knoppen? want waar gaat die echo heen?
M.
tutut, dat een een lege URI naar het huidige document verwijst (zoals bij een leeg action attribuut) is bij mijn weten standaard gedrag. Je kunt het niet mooi vinden, maar om het slecht te noemen vind ik zwaar overdreven.@naarling: ik ben gewend structureel te programmeren. Ik wordt een beetje moe van die broekjes die de helft vergeten en php de helft erbij verzint omdat de code niet klopt. Als de pagina in beeld staat dan zal het wel goed zijn....
Deze werkwijze staat me niet aan. Ik bouw goede code die correct en compleet is of ik schrijf niet. Het volledig vertrouwen op een compiler die dingen voor je rechttrekt kan met versie beheer een probleem worden.
Daarom zei ik tegen yasmin ook "waar gaat die echo heen". Er komt namelijk tekst naar de browser zonder html. Natuurlijk ziet de browser de fout en zet er zelf de html omheen. Ik vind dat de browser is gemaakt om code in zijn taal weer te geven (html) en niet om allerlei fouten op te vangen van slechte programmeurs.
http://www.ietf.org/rfc/rfc2396.txtA URI reference that does not contain a URI is a reference to the current document.
[...]
However, if the URI reference occurs in a context that is always intended to result in a new request, as in the case of HTML's FORM element, then an empty URI reference represents the base URI of the current document and should be replaced by that URI when transformed into a request.
dit bevat een foutoke, ik heb nog niet alles goed geleerd over rekenmachine, maar op dit moment weet ik dit zo even uit mijn hoofd te halen:
nee, is niet goed.. ik ben nog bezig met leren, maar dit is hoe ik het zonder te spieken uit mijn hoofd gehaald heb.Code:<?php $prijs = 5; $aantal = 20; $kosten = $prijs * $aantal; echo "De kosten zijn . $kosten ." ?>
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.