• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij een zoek functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
83
Ik heb weer eens iets in mijn hoofd zitten maar loop vast op de uitvoering
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt waarvan ik denk dat het simpel is uitgelegd en ik hoop dat jullie mij een opzetje kunnen geven.

Stel ik heb een lijst en zeg dat maaike op dag 1,4,6 en 8 moet werken, maar Axel werkt op dag 1,15 en 22, en jesse werkt weer andere dagen
dan wil ik kunnen zoeken naar een naam en dat dan onder elkaar de dagen komen die erbij horen.
Ik heb nu iets gemaakt maar dat is behoorlijk omslachtig en die tabel heeft dan tussendoor lege rijen... dus.... wie kan mij helpen...
wellicht is het simpel

Knipsel.JPG
 

Bijlagen

  • helpmij_forum.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 9
zo iets, als je excel 365 hebt gebruik je filter, maar hier heb ik geen voorbeeld van
 

Bijlagen

  • helpmij_forum(jp).xlsx
    16,8 KB · Weergaven: 16
Ik heb de FILTER functie (Excel 365) ook nog toegevoegd aan het voorbeeld.
 

Bijlagen

  • helpmij_forum(jp) (AC).xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 19
wauw super.... ik kan hier wel mee verder denk ik.
Ik gebruik op mijn werk nog een oude office, en thuis heb ik office voor mac en dus 365... Het moet voornamelijk werken of de oudere office versies dus de eerste kolom is helemaal goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan