• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formule aanpassen ivm een formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
337
Beste Forumgebruikers,

ik heb volgende formule in een cel staan:

Code:
=IF((D26)="Select One";"Will be generated by filling in next lines";F26&F30&F32&"/"&F28&F109)

Het Resultaat dat ik nu krijg is bijvoorbeeld:

FLV205/SL

volgende waardes staan in de cellen:

F26 FLV
F30 20
F32 05
F28 S
F109 L

dus wat ik eigenlijk zou willen staan hebben is:

FLV2005/SL

dus eigenlijk zou cel F32 altijd uit 2 digits moeten bestaan. Als er dus een waarde van 1 tot 9 in staat zouden deze altijd voorafgegaan moeten worden door een 0 en alles vanaf 10 tot 99 (hoger gaan ik niet) zou dus geen probleem moeten zijn.

kan iemand mij hiermee helpen hoe ik het formaat kan aanpassen in deze formule?

ik heb wel al het celformaat van F32 aangepast maar dat geeft geen resultaat in de formule uiteraard

thx
 
Als je het celformaat op 'text' zet ipv 'getal' dan zal het volgens mij goed gaan.
 
Hallo Popipipo,

bedankt voor je snelle reactie. Heb het even getest maar werkt niet hoor. Ik zal snel even een bestand maken om met te testen en hier posten
 
=IF((D26)="Select One";"Will be generated by filling in next lines";F26&F30&text(F32,'00')&"/"&F28&F109)
 
tonissteiner,

Voor een formule werkt het zo met text.
Code:
=F30&TEKST(F32;"00")
Misschien een idee om dit in je formule te verwerken?
 
Bedankt Haije en ExcelAmateur.

Jullie oplossingen werken, woehoew.

Haije, er zit wel een kleine schrijffout in je formule. Bij mij moet het zijn:

Code:
=IF((D26)="Select One";"Will be generated by filling in next lines";F26&F30&TEXT(F32; "00")&"/"&F28&F109)

Je schreef een , in plaats van een ; en ook een ' in plaats van een "

Echt waar, jullie zijn allemaal zo'n experts. Respect

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan