• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij formule gevraagd; aantal decimalen forceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.088
Laat ik beginnen te zeggen dat ik de formule uiteindelijk moet gebruiken in Google Spreadsheets, maar vaak werken de formules ook in Excel.
Voor mijn probleem heb ik ook in Excel geen goede oplossing gevonden.

In de cellen A1 tot en met A3 staan achtereenvolgens de waarden (in euro's): 10, 10 en 5. Het gemiddelde is dus € 8,33.
Ik wil in A4 zetten
Code:
="Gemiddeld: "&gemiddelde(a1:a3)
Echter, ik wil dit bedrag uiteraard niet met zoveel decimalen weergeven. Hoe pak ik dit aan?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Zo
Code:
="Gemiddeld: "&AFRONDEN(GEMIDDELDE(A1:A3);2)
Of zo bijvoorbeeld als je een valuta-teken erin wilt:
Code:
="Gemiddeld: "&TEKST(GEMIDDELDE(A1:A3);"€ 0,00")
 
Dankjewel.
Nu ik mijn spreadsheet goed bekijk, zie ik dat het decimaalscheidingsteken van de gegeven waarden (10, 10 en 5 in het voorbeeld) wordt weergegeven met een punt ("7.50"). De spreadsheet is de uitslag van een nog lopende enquête, dus de instellingen (punt wordt komma) kan ik nu niet veranderen.
Deze waarde met een punt wordt dus als tekst gezien en kan er dus niet mee gerekend worden.
Is dit te ondervangen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Probeer deze eens:
Code:
="Gemiddeld: "&AFRONDEN(GEMIDDELDE(--SUBSTITUEREN(A1:A3;".";","));2)

Matrixformule, dus afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren c.q. wijzigen.
 
Dankjewel AlexCEL, dit is volgens mij wat ik zocht. Werkt ook in Google Spreadsheets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan