• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

psparla

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2014
Hallo allemaal

ik zit met het volgende euvel. Voor het automatisch bijwerken van een plannings/boeken worksheet heb ik volgende formule gemaakt:

={ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($K85;'Data Endogeen'!$F:$F;1;ONWAAR));"";INDEX('Data Endogeen'!G:G;VERGELIJKEN(1;('Data Endogeen'!$F:$F=Realisatie!$K85)*('Data Endogeen'!$B:$B=Realisatie!$B85);0)))}

korte omschrijving:
Men gaat eerst het personeelsnummer in de sheet opzoeken in het tabblad Data Endogeen. Komt deze niet voor dan wil ik "" ipv @N/B krijgen. Komt deze wel voor dan gaat hij kijken of het personeelsnumemr en projectcode in de sheet matcht met wat geboekt is in de Data Endogeen Sheet en haalt hij voor de desbetreffende week het aantal geboekte uren op. Tot zo ver werkt alles

Maar dan. Als het personeelsnummer wel voorkomt in de datasheet maar de persooon heeft niet op het gewenste projectnummer (of men boekt op meerdere nummers wat kan) geboekt dan krijg ik weer #N/B

Ik wil hier graag ook "" krijgen want immer sheeft de persoon op dat project geen uren geboekt.

Ik ben een 2e ISFOUT aan het proberen in te bouwen maar zonder resultaat.

Iemand enig idee?

Thanks
Pascal

Ik vrees dat je zonder voorbeeldje geen reacties zal krijgen.
Gekke vraag misschien maar waarom los je e.e.a. niet op met een draaitabel?

Laatst bewerkt:
De gegevens komen uit SAP. Echter ben ik al bezig om de ruwe data te krijgen ipv in de draaitabel waar ik deze al krijg (andere optie met Business Object en toegang tot de db's lopen ook). Tot die tijd deed mijn voorganger elke maand handmatig de uren overnemen. Niet alle data (ook losse tekst velden) komen uit de SAP sheetdus ik ben wel al verplicht deze over te nemen. Ik weet dat er makkelijkere manier zijn om dit issue te omzeilen maar tot die tijd zou het fijn zijn als ik niet een hele dag kwijt ben om dit handmatig over te nemen.

Ik zal proberen een voorbeeld te schetsen

Sheet Realisatie

Project Naam Persnr week 1 week 2 week 3
aaa Pascal 12345
bbb Piet 23456
ccc Jan 34567
ddd Loes 67890
eee Pietertje

Sheet DATA
Project Naam Persnr week 1 week 2 week 3
aaa Pascal 12345 8 8 8
bbb Piet 23456 8
ddd Jan 34567 8 9 6
ddd Loes 67890 8 8 8

Bijvoorbeeld werkt de formule voor Pascal. Immers komt zijn personeelsnummer voor en kan ik de match leggen tussen het nummer en projectcode. Deze uren worden overgenomen.
Voor Pietertje geldt dat zijn weken leeg zijn (ipv #N/B) omdat hij niet voorkomt in de datasheet (helaas komt dit wel eens voor omdat men vergeet de uren te boeken).Maar hij moet wel in de realisatiesheet blijven staan zodat we dit ook kunnen waarnemen dat hij niks geboekt heeft.
Het probleem ligt bij Jan. Zijn personeels id komt voor in de datasheet. Echter is er geen exacte match op persnr en project. Hij heeft wel uren geboekt maar niet op het project dat zou moeten. Hier krijg ik nu ook een #n/B

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan