Wermebekker
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 apr 2011
- Berichten
- 6
Ik ben momenteel bezig om een DB te maken in access.
In de DB heb ik een hoofdtabel voor gegevens (activiteit).
Deze tabel wil ik uiteindelijk gaan vullen middels een formulier.
Naast Activiteit heb ik nog 2 tabellen, Regio en Werklocatie.
Nu wil ik graag op het formulier bij de selectie van Regio alleen de betreffende werklocaties zien van die Regio.
Oftewel een afhankelijke keuzelijst maken.
Hierbij kunnen 1 of 2 regio's gekozen worden waarbij dan meerdere werklocaties zichtbaar moeten worden.
Op het forum staat al heel wat info, maar hoe je precies zo'n keuzelijst maakt niet.
Ook heb ik nog nergens echt goede uitleg kunnen vinden over de commando's die je kan gebruiken.
Wie kan mij helpen?
In de DB heb ik een hoofdtabel voor gegevens (activiteit).
Deze tabel wil ik uiteindelijk gaan vullen middels een formulier.
Naast Activiteit heb ik nog 2 tabellen, Regio en Werklocatie.
Nu wil ik graag op het formulier bij de selectie van Regio alleen de betreffende werklocaties zien van die Regio.
Oftewel een afhankelijke keuzelijst maken.
Hierbij kunnen 1 of 2 regio's gekozen worden waarbij dan meerdere werklocaties zichtbaar moeten worden.
Op het forum staat al heel wat info, maar hoe je precies zo'n keuzelijst maakt niet.
Ook heb ik nog nergens echt goede uitleg kunnen vinden over de commando's die je kan gebruiken.
Wie kan mij helpen?