• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij het maken van een teller in een weekplanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

getyours

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Goedenavond,

Ik heb een excel sheet gemaakt waarin ik een weekplanning heb staan voor een afdeling.
Is probeer hierin twee zaken voor elkaar te krijgen weet echter ff niet waar ik moet beginnen.

• Een teller welke per week telt hoe vaak iemand op een bepaalde werkplek gewerkt heeft. Stel in week 36 heeft operator_1,
    3* BBUS1, 2*Materialen , 1*Stripping gewerkt dan moet dit totaal in sheet ploeg1 zichtbaar worden, week 37 2*Stripping, 1*filler en 2*Qchecks/palletizer dan moet dit weer opgeteld worden in ploeg 1

Als ik een keuze heb gemaakt uit het keuze menu wil ik dat, bij de volgende keuze de eerste keuze niet meer mogelijk is/zichtbaar is. Dus als ik voor Operator_1 kies wil ik dat bij de tweede keuze dat operator_1 niet meer zichtbaar is.

Kan iemand mij op weg helpen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet voor wie je denkt dat het duidelijker wordt. Is het niet handiger om alle data in een tabel te zetten? En van daaruit wat overzichten te maken.

Ik weet niet voor wie je denkt dat het duidelijker wordt. Is het niet handiger om alle data in een tabel te zetten? En van daaruit wat overzichten te maken.

Bedankt

Misschien iemand anders die mee kan denken.

Met de SUMPRODUCT formule kun je dit soort optellingen doen.
Is dit wat je bedoelde ?
:thumb:

Ik heb in de laatste bijlage die ik verzonden heb het met "aantal als" geprobeert dit geeft ook het gewenste resultaat.
Echter moet ik voor elke week de formule handmatig aanpassen en invoeren, kan dit niet automatisch of anders?

Twee vraag hoe krijg ik mij keuzemenu/dropdownlist zo geprogrammeerd dat ik maar een keer kan kiezen, voor een keuze uit het keuze menu.

mvg

een begin gemaakt met de slinkende keuze-lijsten.
nog niet helemaal werkend
maar je kunt kijken of het de goeie kant opgaat.
to be continued…………………….

Bijlagen

Nu zou het helemaal moeten werken.
Tevens een begin gemaakt met een uitleg van de werking (sheet: ReadMe)
Om de formules te beschermen tegen overschrijven heb ik er een worksheet protection opgezet met pw = blanko/leeg

Bijlagen

Beste Piet,

Hartelijk bedankt voor je hulp.

Paar kleine vragen/opmerkingen

Het slinkende menu is voor de "ploeg" niet van toepassing. Dus in dit voorbeeld week 36 ploeg 1 geldt voor alle dagen, kan dus met een
" = " opgelost worden. Voor de keuzes naast de werkplekken wel, dat werkt prima.

Ik heb geprobeerd je formules over te zetten in mijn sheet maar dit lukt nog niet helemaal, werd op een gegeven moment ff acadabra voor mij.
misschien dat je dit nog enigszins kan verduidelijken

alvast bedankt
mvg

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan