hulp bij i5 2500k overclock.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yutiop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
hallo allemaal,

ik heb sinds gister me nieuwe pc klaar,nu zou ik graag de processor willen overclocken,ik heb me al wel wat ingelezen maar snap er nog niet veel van.zouden jullie me misschien het duidelijk kunnen uitleggen,maar aangezien ik een leek op het gebied van overclocken ben.

het gaat om de i5 2500k,met een asus p8z68v gen 3 moederboord,met een hd radeon 6850 van 1gb.
alles is up to date en hij loopt op een Windows 7 ultimate 64 bits.
ik zou hem graag tegen de 4.0 - 4,2 laten lopen.
alleen hij heeft nog wel de standaard intel koeler,maar wel 4 extra case fans, als ik hem nu redelijk hard laat lopen heb ik een gemiddelde temperatuur van 45 graden.

alvast heel erg bedankt,

yuri

in principe hoef je alleen de multiplier te verhogen in de bios. Of de asus overclock utility gebruiken in windows. Ik weet even niet wat de standaard multiplier van de i5 is (x36, x38?) deze zet je op x42 en je bent klaar.

Waarom wil je gaan overclocken? Is de pc niet snel genoeg of denk je gewoon dat dat stoer is?

Ga je eerst maar eens fatsoenlijk inlezen voordat je spullen gaat slopen!

met de standaard koeler van intel moet je NIET gaan overklocken
de standaard koeler heeft zelfs al moeite om zonder overklock de i5 2500K koel te houden
dus voordat je uberhaupt aan OC'ing gaat denken koop een degenlijke cpu koeler zoals de scythe mugen 2 bijvoorbeeld

een gimiddelde tempratuur van 45 graden onder load is wishfull thinking
ik raad je aan om eens prime95 te draaien dit samen met Realtemp tempratuur meter
dan zul je de werkellijke tempratuur zien tijdens load

Laatst bewerkt:
de standaard koeler heeft zelfs al moeite om zonder overklock de i5 2500K koel te houden
Hoe koud moet een 2500K (niet geklokt) dan volgens jou zijn? Hier is deze met stock koeler idle 22 graden /stressed 67 graden, dan ook nog in een HTPC behuizing.:confused:

Ben het met je eens, dat een niet stock koeler over het algemeen veel beter koelt en daarnaast stiller is, als je een goede kiest. (bijvoorbeeld die je al aangeeft)

Tevens ga ik met de rest mee, dat de TS eerst goed moet gaan verdiepen in het overklokken, voordat deze er aan begint.

Laatst bewerkt:
vind je 67 onder load een normale tempratuur voor een cpu dan?
de meeste cpu's komen niet eens boven de 60 uit in load en dat in tegen stelling tot sandy bridge cpu'tjes
het zijn gewoon heethoofdjes net zoals ivy bridge

intel heeft niet voor niks de tjmax omhoog geschroeft voor deze dingen
operating range is nu 72C lijkt me niet erg normaal....
ik zou de load temp persoonlijk nooit hoger dan 64C laten komen ongeacht welke cpu
het blijven sillicon chips

Laatst bewerkt:
Vind dat niet zo'n hoge temperatuur, zeker niet gezien er ook nog een extra hitte bron bij zit, de GPU.

Geef je gelijk, als men met overklokken gaat beginnen, je beter de stock koeler kan vervangen.

[edit]Net voor de gein even een overklok naar 4,10GHz gedaan en een stresstest. Idle 32 graden/stressed 86 graden. Deze stresstemp wil je inderdaad niet. :p[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan