Hulp bij installatie joomla + tienda (incl. template maken uit bestaande html/css)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Hallo,

Ik heb momenteel een website gemaakt in html/css, nu zou i kdeze graag om willen zetten naar joomla, aangezien ik er dan tienda in kan zetten. Ik krijg namelijk geen ideal in mijn NOPcart systeem gezet.

1. Ik krijg joomla niet goed geinstalleerd, als ik de site open krijg ik een 404 error, behalve als ik er /index.php achter typ

2. Ik krijg mijn eigen html/css template niet naar een joomla template omgezet, hij geeft dan een error in de joomla tmp map

3. Hoe krijg ik tienda in joomla samen met mijn eigen joomla template?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen of mij kan begeleiden in dit proces.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mrhook

Joomla templates zijn gebaseerd op PHP met een Database. Je kan niet zomaar je html/css template bijvoegen bij een Joomla CMS.

Dat snap ik ook wel, maar er zijn heel veel handleidingen dat je je eigen website in joomla kunt zetten, maar ik kom er niet verder mee.

Oké,

Bij de installatie van Joomla, heb je de goede bestandsrechten toegepast? Na de installatie, heb je de installatiemap verwijderd? Na dit kan je je template 'converteren' naar een Joomla template en testen op je geïnstalleerde Joomla CMS.

Grtz,
~Jeroen

Dat is me inmiddels gelukt volgensmij. Maar hoe krijg ik nu de opmaak goed, want ik als ik een artikel toevoeg met de index.html code zeg maar, geen css erbij. dus een witte pagina zonder afbeeldingen en css

snap je?

Okee, ik ga deze even proberen. Ik laat het hier wel horen of het is gelukt

Mrhook

Ik dacht ik begin er vast aan, maar ik loop al vast bij de eerste punten, mij lukt het helaas echt niet.

Misschien moet je het zien als een uitdaging? Als je het nu al opgeeft, wat ben je dan van plan om te gaan doen? Nu heb je er nog niet veel van geleerd. Als je écht geen oplossing heb, kan je altijd nog Artisteer gebruiken. [meer info op site]

Nee weetje, ik wil wel door gaan zeg maar, maar ik weet niet wat ik nou in welke bestanden moet zetten, en php kennis heb ik nou ook weer niet heel veel. mijn eigen html/css is me gewoon gelukt. maar het omzetten naar joomla vind ik erg moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan