• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij invoegen macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra28

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2020
Hoi,

Ik heb een Excel bestand waar de volgende macro's ingevoerd moeten worden, maar het lukt met niet.
Kan iemand me helpen?

-
Code:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("J:J")) Is Nothing Then
If Target.Count = 1 Then If Target = "Verloren" Then Target.EntireRow.Hidden = True
End If
End Sub

---
=AANTALLEN.ALS('Offerte overzicht'!$A$3:$A$21;'KPI verkoop'!A4;'Offerte overzicht'!$J$3:$J$21;$F$3)

Deze moet in F4 op het tabblad KPI.

Daarnaast zit er al een macro in die ervoor zorgt dat de weeknummers die al voorbij zijn niet meer zichtbaar zijn, maar die werkt niet goed heb ik het idee.

Bijlagen

Achter je blad 1 plakken en niet in een module. De macro om je weken te verbergen heb ik ook aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Jveer,

Bedankt voor je hulp, het lijkt goed te werken.
Echter werkt de formule voor het automatisch tellen bij de KPI nog niet denk ik, zou je me hiermee kunnen helpen?
Is het ook mogelijk om bij ''verloren'' de reden van verliezen automatisch in te vullen bij het tabblad KPI's?

Alvast bedankt!

De formule die werkt. Wel alleen voor een bepaald kwartaal. Voor je laatste vraag was een iets andere opmaak van je tabel op je KPI tabblad vereist.

Vul maar eens een reden in en vervolgens "verloren". (wel een beetje onhandig, als je eerst "verloren" intikt kun je de reden niet meer invullen want de rij wordt verborgen), maargoed.

Edit: bovenstaand probleem ook maar even voor je aangepakt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan