Goedenavond, ik moet voor een opdracht op school een opdracht maken, ik mag ook pHp gebruiken, maar voor dit stukje code leek javascript mij meer geschikt. De bedoeling is als volgt:
Ik moet een invulveldje zichtbaar maken, als je op een checkbox bovenaan de pagina klikt. voor het invulveld heb ik de volgende html code:
hidden heb ik gekozen, omdat de optie niet ingevuld hoeft te worden, als de checkbox niet is aangeklikt, en hij moet dus onzichtbaar zijn (of oninvulbaar op een andere manier).
de checkbox wordt gegeven door de volgende html code, waarmee tegelijk de code wordt aangeroepen:
Het javascript dat ik heb ziet er als volgt uit:
[JS]function verbergen (){
box= document.getElementById(id);
if (box.checked==true) {
document.veld = "hidden";
} else {
document.veld = "text";
}
}[/JS]
helaas werkt dat niet. omdat ik er nauwelijks verstand van heb. Graag zou ik hulp krijgen over hoe ik dit wel voor elkaar krijg.
MVG
Ik moet een invulveldje zichtbaar maken, als je op een checkbox bovenaan de pagina klikt. voor het invulveld heb ik de volgende html code:
HTML:
<input name="invulveld" id="veld" type="hidden" size="30" tabindex="4">
hidden heb ik gekozen, omdat de optie niet ingevuld hoeft te worden, als de checkbox niet is aangeklikt, en hij moet dus onzichtbaar zijn (of oninvulbaar op een andere manier).
de checkbox wordt gegeven door de volgende html code, waarmee tegelijk de code wordt aangeroepen:
HTML:
<input name="klik" id="cbox" type="checkbox" tabindex="2"onClick="javascript:verbergen);">
Het javascript dat ik heb ziet er als volgt uit:
[JS]function verbergen (){
box= document.getElementById(id);
if (box.checked==true) {
document.veld = "hidden";
} else {
document.veld = "text";
}
}[/JS]
helaas werkt dat niet. omdat ik er nauwelijks verstand van heb. Graag zou ik hulp krijgen over hoe ik dit wel voor elkaar krijg.
MVG
Laatst bewerkt: