• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij kleuren van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anica

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Beste lezer,

we moeten voor een onderzoek op zoek gaan naar outliers. We willen per rij de outliers een kleur geven. Een rode kleur wanneer een waarde in een bepaalde rij groter is dan delta max van die betreffende rij, en een blauwe kleur wanneer de waarde in een bepaalde rij kleiner is dan delta min van die betreffende rij. Nu zijn we dit handmatig het doen, maar we hebben zo'n flauw vermoeden dat dit sneller kan. Kan iemand ons helpen? Naast dit werkblad hebben we namelijk nog 5 andere werkbladen waar we dit net zo moeten doen...

Groeten Anica en de rest van het analyse-team

Bijlagen

Dat kan heel eenvoudig en snel via voorwaardelijke opmaak.
Zie de bijlage.

super, ziet er geweldig uit. We hadden ook al de voorwaardelijke opmaak geprobeerd, maar die moesten we dan per regel opnieuw aangeven. Kun je deze voorwaardelijke opmaakregels ook kopieren? Zo ja, zou je ons misschien willen uitleggen hoe?

super, ziet er geweldig uit. We hadden ook al de voorwaardelijke opmaak geprobeerd, maar die moesten we dan per regel opnieuw aangeven. Kun je deze voorwaardelijke opmaakregels ook kopieren? Zo ja, zou je ons misschien willen uitleggen hoe?
Voorw. opmaak instellen kan op verschillende manieren.
Ik zal een eenvoudige manier geven.
Om bij het voorbeeld in je bestand te blijven:
Stel de voorw. opmaak in voor B2;
Selecteer dan B2 en klik op de menuknop Kopiëren (of kies: Bewerken - Kopiëren (ik werk met Excel 2002));
Selecteer dan het gehele bereik waarvoor de voorw. opmaak moet gelden, dat is B2:O300 (tot zover heb ik het gedaan, aannemende dat er misschien nog gegevens zouden bijkomen, maar het hoeft natuurlijk maar t/m de rij waarin gegevens komen te staan, in jouw voorbeeld is dat rij 241, dus dan is het bereik B2:O241).
Kies in het menu: Bewerken - Plakken speciaal - Opmaak.
Selecteer een willekeurige cel om de selectie op te heffen.

Belangrijk is natuurlijk dat je bij het instellen van de voorw. opmaak voor B2 er rekening mee houdt dat die voorw. opmaak voor meerdere rijen en kolommen moet gaan gelden. Want is dat niet in orde, dan zal de voorw. opmaak bij de andere cellen niet goed ingesteld staan.

Heel hartelijk bedankt voor je duidelijke antwoord! :D
Dit scheelt ons heel veel tijd, werk, frustratie, etc. Nogmaals hartelijk bedankt.

Anica en de rest van het team

Dank voor je reactie.
Maar het moet me toch van het hart:
Dat er in jullie firma niemand was die jullie met dit probleem kon helpen,
vind ik voor een bedrijf als HP erg bedenkelijk...

Als ik nu in de toekomst problemen heb met mijn printer,
word ik dan ook gratis geholpen?

Hoe kom je erbij dat we bij HP werken? Heb ik wellicht ergens in een profiel staan, maar verder dan een HP laptop en een HP printer komen we hier op kantoor niet...

P.S. Geloof me, als je iets aan je printer hebt, wil je echt niet dat wij je gratis helpen. Denk niet dat het dan beter met je printer gaat

Laatst bewerkt:
In je bestand stond bij bedrijf: Hewlett-Packard.
Als dat niet juist is, dan heb je dat bestand misschien van iemand anders overgenomen?
Als ik mij daardoor heb vergist: sorry.
Het belangrijkste is dat jullie geholpen zijn.

Laatst bewerkt:
Die regels voor de voorw. opmaak kunen wel wat eenvoudiger dan ik in mijn bestand hierboven aangaf (zie bijlage).
En dan nog dit: dat je de voorw. opmaak instelt voor 1 cel en die voor alle andere cellen kunt laten gelden
(de methode die ik hierboven aangaf) kun je niet altijd toepassen. Soms moet je de opmaak per rij of kolom
instellen. Dat is afhankelijk van de voorwaarden waaraan de opmaak moet voldoen.

Hmmm, nee we werken echt niet voor HP, raar dat dat in het bestand staat. Bedankt (alweer :)) voor je reactie. Ik zal de eenvoudigere regels met mijn collega's bekijken. Mochten we daar nog een vraag over hebben dan melden we ons weer :D. Vooralsnog super bedankt, je hebt ons erg goed geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan