hulp bij laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis05

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
ik ben op zoek naar een nieuwe laptop
ik ben terechtgekomen bij dell en heb daar de volgende laptop gevonden,
kan iemand me vertellen of dit goed is of niet
en als er iets niet goed is, ook even bijvermelden waarom en wat dan beter zou zijn

alvast bedankt

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T5750 (2,00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie bewerken
Aanbevolen

WEBCAM 2,0 megapixel webcamera bewerken
LCD-SCHERM 15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™ bewerken
GEHEUGEN 3072MB 667MHz DDR2 SRAM (1x1024+2x2048) bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/-RW optisch station, met software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel hoofdbatterij bewerken
Accessoires
DRAAGTASSEN Geen draagtas bewerken
BLUETOOTH Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data rate - Eur bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1490 802.11a/b/g Minikaart - Europa - Core 2 Duo Processors bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 /Nederlands - (bevat geen Microsoft® Word) bewerken
Services & Software
GRAFISCHE KAART Geïntegreerde Intel® Graphic Media Accelerator X3100
Systeemmedia Inspiron 1525 - DVD met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers)
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Cables Stroomkabel van 1 meter voor Europa
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter - België

Welkom op Helpmij !

Kun je nog even het prijskaartje eraan hangen (ivm. waar voor je geld).

Laatst bewerkt:
deze komt op 740€

vind ik zelf een vrij goede prijs denk ik

zeg maar wat je denkt

heb vooral een beetje twijfels over de grafische kaart trouwens,
als iemand daar wat meer over kan vertellen is dat meer dan welkom

De grafische kaart is idd een probleem. Ten eerste is het beschikbare geheugen slechts 256 MB (wat wenig is voor Vista) en ten tweede is dit geheugen nog gedeeld ook. Nou heb je wel genoeg RAM, maar gedeeld geheugen wordt er niet sneller op. Wat is het merk van de laptop als ik vragen mag?

Verder weinig op aan te merken. Je zou nog kunnen denken aan een uitgebreide garantie, bijv 3 jaar on-site. Dell vervangt in zo'n geval evt defecte onderdelen gewoon bij jouw thuis en zonder morren. In mijn ervaring krijgen (de meeste, ook de duurdere) laptops na een jaar of 1,5-2 kuren met de hardware

maar zou ik hem dan kopen gezien de grafische kaart?
of kan ik dan beter nog eens verder kijken voor een laptop met ongeveer dezelfde specs maar dan een betere grafische kaart?
is de grafische kaart eig echt slecht, of valt het nog wel mee?

Het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Gamen is geen optie en ik vraag me af of de aero look van Vista wel netjes draait.... Misschien is deze Asus meer wat voor jou. Net ietsjes duurder, maar wel 256 MB eigen videogeheugen (max 1024 shared) én het is een Asus. Erg goed merk.

Het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Gamen is geen optie en ik vraag me af of de aero look van Vista wel netjes draait.... Misschien is deze Asus meer wat voor jou. Net ietsjes duurder, maar wel 256 MB eigen videogeheugen (max 1024 shared) én het is een Asus. Erg goed merk.

ik heb wel eens ergens gehoord dat asus een warmte probleem heeft,
heb ik dat goed vernomen of is dit maar een fabel? :)

Nooit van gehoord, heb zelf meerdere Asus-laptops gehad

Ben je niet in de war met Acer? Acer laptops kennen nog wel eens warmteproblemen en zijn sowieso wat onbetrouwbaarder, net als Packard Bell. Asus laptops behoren juist tot de betrouwbaardere modellen.

Of deze Dell laptop geschikt is voor jou, hangt voornamelijk van het gebruik af. Ga je hem voor een studie gebruiken en moet je hem vaak meenemen, wil je er spellen mee spelen?

Dat de grafische kaart niet snel genoeg is voor Vista zelf is trouwens onzin, een 256MB shared grafische kaart is dan voldoende. Maar voor nieuwere 3D spellen is de X3100 niet toereikend.

Ben je niet in de war met Acer? Acer laptops kennen nog wel eens warmteproblemen en zijn sowieso wat onbetrouwbaarder, net als Packard Bell. Asus laptops behoren juist tot de betrouwbaardere modellen.

Of deze Dell laptop geschikt is voor jou, hangt voornamelijk van het gebruik af. Ga je hem voor een studie gebruiken en moet je hem vaak meenemen, wil je er spellen mee spelen?

Dat de grafische kaart niet snel genoeg is voor Vista zelf is trouwens onzin, een 256MB shared grafische kaart is dan voldoende. Maar voor nieuwere 3D spellen is de X3100 niet toereikend.

maar dus als ik niet echt een gamer ben, is dit meer dan voldoende?
ik speel wel af en toe eens een spelletje, maar niet echt de nieuwste games,
de laptop dient vooral voor school, internet, tekstverwerking en dergelijken.

Ik heb 128 MB gedeeld videogeheugen en geen enkel grafisch probleem in vista. 128 MB is ook het minimum voor vista en met die 128 MB nog nooit problemen gehad. Zelfs niet met de aero-interface van vista. Helemaal niet. Zoals ik al eerder heb gezegd, moet je wel de juiste drivers hebben, maar aangezien deze standaard geïnstalleerd zullen staan zal die grafische kaart het erg goed doen met vista. Games zijn uiteraard een ander punt.

Je vraagt of die laptop goed is of niet. Nou ik kan die vraag beantwoorden met ja die is goed of nee die is niet goed, maar ik zal geen sluitend antwoord kunnen geven zolang je niet zegt waarvoor je hem wil gebruiken.

Uitgebreide garantie zou ik zeker afraden als je ervoor moet bijbetalen. Het is zijn geld niet waard als je ziet dat er iets misloopt door een klein foutje van het fabriek uit dat reeds de kop opsteekt na enkele maanden. Daarna krijg je pas problemen als de hardware versleten is. Na 6 à 8 jaar, en dan heb je sowieso geen garantie meer.

Ook niet blindstaren op merken.

Dus, even resumeren:
School, internet, tekstverwerking (dat hoort toch bij school, niet? :P ) en af en toe een spelletje,
wat voor spelletjes?
ga je ook gebruik maken van een netwerk?
Ga je er foto's op bijhouden, bewerken, etc...?

Ik heb 128 MB gedeeld videogeheugen en geen enkel grafisch probleem in vista. 128 MB is ook het minimum voor vista en met die 128 MB nog nooit problemen gehad. Zelfs niet met de aero-interface van vista. Helemaal niet. Zoals ik al eerder heb gezegd, moet je wel de juiste drivers hebben, maar aangezien deze standaard geïnstalleerd zullen staan zal die grafische kaart het erg goed doen met vista. Games zijn uiteraard een ander punt.

Je vraagt of die laptop goed is of niet. Nou ik kan die vraag beantwoorden met ja die is goed of nee die is niet goed, maar ik zal geen sluitend antwoord kunnen geven zolang je niet zegt waarvoor je hem wil gebruiken.

Uitgebreide garantie zou ik zeker afraden als je ervoor moet bijbetalen. Het is zijn geld niet waard als je ziet dat er iets misloopt door een klein foutje van het fabriek uit dat reeds de kop opsteekt na enkele maanden. Daarna krijg je pas problemen als de hardware versleten is. Na 6 à 8 jaar, en dan heb je sowieso geen garantie meer.

Ook niet blindstaren op merken.

Dus, even resumeren:
School, internet, tekstverwerking (dat hoort toch bij school, niet? :P ) en af en toe een spelletje,
wat voor spelletjes?
ga je ook gebruik maken van een netwerk?
Ga je er foto's op bijhouden, bewerken, etc...?

tgoh, zeker niet de nieuwste spelletjes, wat ik wel eens speel is age of empires of knight online, alhoewel knight online is zeker al meer dan een half jaar geleden :)
gebruik maken van een netwerk? hoe bedoel je? aangezien ik niet weet wat je bedoelt, denk ik van niet :)
foto's bijhouden doe ik wel, maar bewerken niet, tenzij wat kleiner van formaat maken ofzo :)

Nou die spellen zullen daar wel op gaan lijkt me. Die zijn denk ik niet meteen specifiek op de chipsets van ATI en Nvidia afgestemd.

Met een netwerk bedoel ik: heb je andere pc's in een thuisnetwerk (of komt dat er ooit) waaraan je deze laptop wilt toevoegen?

Verder voldoet ie volgens mij prima en zelfs ruimschoots aan jou vereisten.

;)

Nou die spellen zullen daar wel op gaan lijkt me. Die zijn denk ik niet meteen specifiek op de chipsets van ATI en Nvidia afgestemd.

Met een netwerk bedoel ik: heb je andere pc's in een thuisnetwerk (of komt dat er ooit) waaraan je deze laptop wilt toevoegen?

Verder voldoet ie volgens mij prima en zelfs ruimschoots aan jou vereisten.

;)

we zitten hier thuis wel met 2 laptops op hetzelfde internet-netwerk, als je dat bedoelt? :)
anders denk ik niet hoor

bedankt voor de reacties,
ik denk dat ik deze dan ga kopen :)

groetjes,
dennis

Dan heb je fysiek een netwerk. Maar ik bedoelde dat deze computers elkaar ook in dit netwerk herkennen en printers kunnen delen, je van de ene op de andere computer kan aanmelden en bestanden kan delen. ;)

Veel succes met je aankoop!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan