• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij maken van grafiek

Hunterr

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2025
Beste lezers,

Ik wil een grafische weergave om studies schematisch weer te geven waarbij gebruik gemaakt wordt van twee variabelen, namelijk "inclusie open" en "inclusie gesloten". Dit wil ik automatisch laten invullen in het overzicht.

Per regel komt de naam van de studie met daarbij weergegeven in welk periode (X-as) de studie actief en niet actief is. In het Excelbestand heb ik een opzet gemaakt, maar ik mis de formules.

Kan iemand mij helpen? Heb basiskennis met Excel, maar dit is mij te complex. Een alternatief wat beter is, is altijd welkom!
Groet, Hunter

Bijlagen

Zo bedoel je?
Geen grafiek maar voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Dankje Johan, dat ziet er inderdaad simpel maar effectief uit. Weet je ook of het mogelijk is om het grafisch weer te geven als ik dit doe obv start- en stopdatum, waarbij datum wordt ingedeeld per kwartaal?

dus als voorbeeld:

Studie periode : 1-1-2020 tot 1-6-2022 ( wordt dan ingedeeld onder Q1 2020 tot Q3 2022)
Inclusie periode 1-6-2020 tot 12-12-2021 (wordt dan ingedeeld onder Q3 2020 tot Q4 2021)

Geef eens een voorbeeld in het bestandje hoe je het voor je ziet.

Terug
Bovenaan Onderaan