hulp bij mijn artikelen systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo, ik maak voor mijn opa een website waar hij zijn kunst kan gaan verkopen. Ik heb een systeempje met admin in elkaar gestoken met txt bestanden. Als hij inlogt op zijn admin kan hij een kunstwerk toevoegen aan de galerij. dat vult hij informatie in (dus ook de foto met behulp van input type file) en dan controleert verwerkartikel.php welke txttjes al bestaan en welke hij juist wel moet aanmaken in de W mode. in de galerij zelf moeten alle txt bestandjes die in een bepaalde ftp map zitten moeten laten zien. ik kan wel 1.txt tot 100.txt gaan includen maar dat is onhandig en dan zitten er lege regels tussen als er een bestandje mist. Mijn eerste vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik alle bestaande bestanden uit een map onder elkaar include? Nu verder met mijn tweede vraag... Als mijn opa een foto heeft geselecteerd van zijn digitale camera (geselecteerd met input type file) moet het fotootje geupload worden naar een bepaalde images map en moet die link van de foto (die al online is) worden gebruikt als foto. Weet iemand me hieruit te helpen?

Alvast bedankt!:thumb:

PS: hier nog mijn code die ik nog niet af heb maar iemand misschien aan wilt rommelen.

PHP:
<php?
$fotoadres = ???
$naam = $_POST[naam];
$materiaal = $_POST[materiaal];
$beschrijving = $_POST[bescrijving];
$prijs = $_POST[prijs];
$opmaak = "$naam $materiaal $beschrijving $opmaak"; 

if (file_exists(1.txt)) { 

$data = "2.txt"; 
$file = fopen($data, "w"); 
fputs($file, "$opmaak");       
fclose($file);

} else { 

$data = "1.txt"; 
$file = fopen($data, "w"); 
fputs($file, "$opmaak");       
fclose($file);

}

?>

Laatst bewerkt:
Dat met dat includen zou ik gewoon in een while-loop zetten, dus gewoon dynamisch allemaal includes onder elkaar zetten.

Al vraag ik me af waarom je het überhaupt op die manier doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan