Hulp bij normalisering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hey iedereen !

Voor school moet ik een genormaliseerde databank maken (zie bijlage)

Ik heb de tabellen al gemaakt , nu is de vraag of er iemand deze zou willen controleren op fouten.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

mvg,

Kristof

Bijlagen

Je gaat redundantie krijgen zodra je voor 1 kamer meerdere bezienswaardigheden hebt daarzou ik een koppel tabel voor genereren.

Ik mis het veld aantal_Pers. die zou je op kunnen nemen in de reservering
(denk bijvoorbeeld aan 3 mensen op een kamer van 4) moet je wel even kijken in combinatie met de toeslag om geen gegevens vast te leggen die berekenbaar zijn.

Een dagprijs geeft mij aan dat dat van dag tot dag kan verschillen en dus niet in de kamer tabel hoort aangezien het niet voor elke reservering hetzelfde zal zijn.

en natuurlijk omdat het een schoolopdracht is zul je ook de 1NV 2NV 3NV en BCNV moeten uitschrijven op pagina 2

dit is even snel geredeneerd, misschien dat er nog wat meer foutjes in zitten

Je gaat redundantie krijgen zodra je voor 1 kamer meerdere bezienswaardigheden hebt daarzou ik een koppel tabel voor genereren.

Ik mis het veld aantal_Pers. die zou je op kunnen nemen in de reservering
(denk bijvoorbeeld aan 3 mensen op een kamer van 4) moet je wel even kijken in combinatie met de toeslag om geen gegevens vast te leggen die berekenbaar zijn.

Een dagprijs geeft mij aan dat dat van dag tot dag kan verschillen en dus niet in de kamer tabel hoort aangezien het niet voor elke reservering hetzelfde zal zijn.

en natuurlijk omdat het een schoolopdracht is zul je ook de 1NV 2NV 3NV en BCNV moeten uitschrijven op pagina 2

dit is even snel geredeneerd, misschien dat er nog wat meer foutjes in zitten

thx !

het probleem is dat ik die nv ni echt doorheb, maar gewoon inees tot de oplossing kom :/

Wat bedoel je met de koppelingstabel ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan