Hulp bij opdracht voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faramaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Hallo leden van Helpmij,

ik heb voor school een opdracht gekregen om wat vragen te maken over een bepaald onderwerp,
mijn onderwerp is Microsoft office en die vragen moeten ingevuld worden door iemand op een forum of een expert over microsoft office,
natuurlijk lukt het mij niet om een expert te vinden over microsoft office.
dus ik vroeg me af als iemand hier tijd heeft om wat nutteloze vragen te beantwoorden voor mij.
het zijn er maar 20 en de helft kan je wel op internet vinden maar het gaat om het idee.

Mvg

Faramaz

Wellicht is het een idee om dan ook die vragen hier te vermelden...

1. Wat van de office pakket vind u het beste ?
2. Wat zijn de toekomst plannen voor office?
3. Wat verwacht u nog aan ontwikkeling bij office?
4. Welk jaar was het beste voor office?
5. Wat zal er in de toekomst nog veel gebruikt worden van de office pakket?
6. Zal de office apps op mobiel nog uitgebreider worden?
7. Hoe zijn ze op de naam word,excel,acces,powerpoint gekomen?
8. Wat zijn de 5 grootste aanpassingen ooit in de office wereld?
9. Is er ooit een rechtzaak tegen office geweest ?
10. Hoeveel mensen zijn er bezig met office elke dag?
11. Hoeveel dagen duurde het om het eerste office programma te maken ?
12. Hoe maken jullie word,acces,powerpoint, enz,?
13. Wat is het budget om een nieuwe versie van de office programma’s maken? of is er geen budget?
14. wat zijn de voordelen en de nadelen van office word,excel,powerpoint,acces,enz?
15. Wat is de belangrijkste update tot nu toe voor office ?
16. Wat waren of zijn de grootste fouten tot nu toe in office programma’s ?
17. Wat waren de grootste problemen tot nu toe tijdens de ontwikkelingen voor office programma’s
18. Wat zal er zijn met office programma’s over 10 jaar? Veel veranderering? Of gewoon hetzelfde en een beetje aanpassen?
19. Zal office ook voor xbox komen?
20. Wat zijn de vijf grootste landen waar office gebruikt wordt?

dit zijn dan de vragen die beantwoord moeten worden.

Ik vrees dat alleen een ontwikkelaar van Microsoft je hier zinnige antwoorden op kan geven.

dat dacht ik ook al maar de meeste mensen reageren niet terug die voor microsoft werken wat aardig logisch is.

die had ik al een e-mail verstuurd maar ze hebben niet terug gereageerd jammer genoeg

Ik zal het even beantwoorden voor zover ik het kan.

1. Wat van de office pakket vind u het beste ?

De excel functie.

2. Wat zijn de toekomst plannen voor office?

In de toekomst is het idee om office meer "cloud" gecentreerd te maken, dit in combinatie met je skydrive is het microsoft antwoord op google docs.

Het idee is dat je een speciale map voor office hebt (documenten) in je SkyDrive, die je dan op elke PC kunt aanpassen, dit via het programma (bijv: Word) of met de webapps die in SkyDrive zitten.

3. Wat verwacht u nog aan ontwikkeling bij office?

Een manier om met meerdere mensen aan 1 document / project te werken via SkyDrive, misschien een optie voor SkyDrive Pro.

4. Welk jaar was het beste voor office?

Qua omzet? of Qua inovatie?

Qua inovatie moet ik toch echt zeggen 1994, dit omdat toen het "Microsoft Office 4" is uitgekomen, voorgaand had je een versie voor windows en een versie voor Mac, sinds "Microsoft Office 4" lopen de versienummers van de officepakketen gelijk.

Qua omzet heb ik wat nummers voor je, aangezien het lastig is te zeggen welk jaar meest winstgevend was (interest, enz.)
q2 2012: $5.23 billion and 61 cent per share
q3 2012: $5.11 billion, or 60 cents a share

5. Wat zal er in de toekomst nog veel gebruikt worden van de office pakket?

Vrijwel alle functies zullen meer gebruikt gaan worden, zeker omdat de nieuwste versie van office & windows zo goed samenwerken.

6. Zal de office apps op mobiel nog uitgebreider worden?

Ja.

7. Hoe zijn ze op de naam word,excel,acces,powerpoint gekomen?

Word: word processor = textverwerker
Excel: is door een microsoft branch manager verzonnen
Acces: eerst had deze het codenaam "omega" later werd dit cirrus, daarna is gekozen voor het simpellere acces (a database.)
powerpoint: marketingnaam bedacht door een medewerker.

Eigenlijk zijn ze allemaal bedacht door marketing.

8. Wat zijn de 5 grootste aanpassingen ooit in de office wereld?

De overgang van het .doc .xls naar het XML formaat docx en xlsx
De nieuwe office 2013 (met cloud intergratie)
Outlook op mac vrijgeven
De web services
Overgang naar 32 bits in 1995

9. Is er ooit een rechtzaak tegen office geweest ?

Ja, meerdere.

10. Hoeveel mensen zijn er bezig met office elke dag?

Dat word niet specifiek bijgehouden, wel is bekend dat inmiddels meer dan 600m mensen office hebben geprobeert (+- 8% van alle mensen)

11. Hoeveel dagen duurde het om het eerste office programma te maken ?

Dit is lastig te zeggen, omdat veel van de programma's eerst andere namen hebben gehad (excel = Mr Spreadsheet), ook zijn veel van de applicaties ontstaan uit het overkopen van andere software pakketen. Deze vraag is dus niet te beantwoorden.

12. Hoe maken jullie word,acces,powerpoint, enz,?

Dat gebeurt voornamelijk met c++, al zijn er ook wat dingen in basic begonnen.

13. Wat is het budget om een nieuwe versie van de office programma�s maken? of is er geen budget?

Er is een budget tot op zekere hoogte, maar wat tel je hier bij?

Programeerwerk? Marketing uren? reclame?

14. wat zijn de voordelen en de nadelen van office word,excel,powerpoint,acces,enz?

Te veel om op te noemen...

Enkele voordelen:

*integratie
*Functionaliteit

Nadelen:

*prijs

15. Wat is de belangrijkste update tot nu toe voor office ?

De overgang van 16 naar 32 bit.

16. Wat waren of zijn de grootste fouten tot nu toe in office programma�s ?

Het is niet echt een fout, maar meer een "easter egg", als je de functie =rand(x, y) invoert dan wordt dit als functie geteld.
Dit is fout in de zin dat je het eigenlijk zou moeten kunnen typen en er een knop zou moeten zijn om hier de paragraph generator mee aan te roepen.

17. Wat waren de grootste problemen tot nu toe tijdens de ontwikkelingen voor office programma�s

Een makkelijke, begrijppelijke user interface maken

18. Wat zal er zijn met office programma�s over 10 jaar? Veel veranderering? Of gewoon hetzelfde en een beetje aanpassen?

Word zal gewoon nog een wordprocessor zijn ;), wel zal het gedeeltelijk nog verder de cloud ingaan.

19. Zal office ook voor xbox komen?

Nee

20. Wat zijn de vijf grootste landen waar office gebruikt wordt?

Deze zou ik niet durven eantwoorden

@Faramaz Eerst maar eens aangeven wat je zelf heb gedaan om de vragen te beantwoorden. Zolang je dat niet doet zal je hier niet verder geholpen worden.

Office wordt over de gehele Wereld gebruikt. Dus wat zijn de 5 grootste landen van onze planeet? Dat is dus het antwoord op vraag 20.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.

Canada is bijv. het 2de grootste land , maar het aantal inwoners is lager dan 34 andere landen.
Het kan dus goed zijn dat een klein land veel meer mensen heeft, en als je dan op percentages gaat rekenen dan kom je met heel andere cijfers terug.

Enkele opvalende landen met veel inwoners:

• pakistan
  • bangladesh
  • Ethiopie
  • congo-kinshasa

Maar zijn dat landen met een hoge computerdichtheid? Ik waag het te betwijfelen of die landen in de top 5 van grootste klanten staan bij Microsoft...

En en ander hangt inderdaad af van je definitie van een "groot land". Heb je het dan over oppervlakte, over aantal inwoners of over de economie van dat land?

Hoe dan ook, zelfs in congo-kinshasa is er vast wel een laptop te vinden met Office erop. (Al was het maar van zo'n ***** van Oxfam Novid of Artsen zonder grenzen)

LOL, mag ik hier niet iemand vergelijken met de vrucht van de eikenboom? _O-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan