Hulp bij opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonCoronel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Dag jongens.

Ik heb een studie Informatica en informatie kunde aan de haagse hogeschool gevolgd. Nu dacht ik dat ik helemaal klaar was en ben dus al lekker full-time aan het werk. Nu blijkt ineens dat ik nog een practicum moet doen van een java vak. Dit heb ik 2jaar geleden een keer gevolgd maar weet er niets meer van af. Ik heb niet veel tijd om er aan te werken omdat ik net een huis heb gekocht en het ook druk op mijn werk heb. Ik moet dus nog 1 opdracht maken en hierbij mag ik kiezen uit 2 programma's

1: Het simuleren van een wachtrij in een postkantoor.
2: Het simuleren van een lift in een gebouw.

Nu heb ik dus zeer weinig tijd maar moet het half augustes afhebben anders krijg ik mijn diploma niet en mag ik weer voor 1 jaar schoolgeld gaan betalen.

Ik geef een PC weg voor degene die deze opdracht wil maken voor mij. Het is een pentium 3-866mhz met 512MB mem , S-ata raid controller enz. een leuk servertje dus.

Voor details over de opdrachten kan je me mailen op tjansen@sybase.com

Ik hoop dat de modjes hem niet gelijk dicht mieteren en hoop dat ze het kunnen begrijpen dat ik dit hier post.

Geplaatst door TonCoronel
Ik geef een PC weg voor degene die deze opdracht wil maken voor mij. Het is een pentium 3-866mhz met 512MB mem , S-ata raid controller enz. een leuk servertje dus.
Ik doe het voor gratis. Maar ik zeg altijd: Belofte maakt schulden. Dus, ik weet niet zo zeker of ik die opdracht ook kan maken. Zou je die opdracht hier willen plaatsen?

Dennis.

PS. Ik geef mijn e-mail adres niet zo graag aan een ander.

dat zou echt super zijn maar je hoeft het niet voor niks te doen hoor. mocht je iets anders willen laat het dan weten.

Er hoeft dus maar 1 van de twee opdrachten gemaakt te worden!.

De eerste opdracht:
Opgave 1: De Lift
In deze opgave wordt voor een stand alone programma een visuele representatie van het gebruik van een lift gemaakt.
Voor een flatgebouw met een willekeurig aantal verdiepingen wordt een demo van het gedrag van een lift gewenst. Elke etage, behalve de hoogste en de laagste (begane grond), kent twee oproepknoppen: omhoog, omlaag. In de lift bevindt zich voor iedere etage een bestemmingsknop. Ten aanzien van het gedrag van de lift geldt het volgende:

Wanneer de lift een etage passeert waar alleen op de omlaagknop is gedrukt en de lift op weg is naar een hoger gelegen etage dan stopt de lift niet op de etage waar de omlaagknop is ingedrukt.
Analoog voor het geval dat de lift een etage passeert waar alleen de omhoogknop is ingedrukt en op weg is naar een lager gelegen etage.
Een ingedrukte knop wordt licht gekleurd, totdat dit niet meer zinvol is.
Wanneer in een stilstaande lift de bestemmingsknop van de huidige etage wordt ingedrukt dan wordt deze niet lichtgekleurd. Dit geldt ook voor de omhoog- en omlaagknop.
Gezien het feit dat iedereen geregeld met een lift meegaat, is verdere uitleg overbodig. Desgewenst kan een demo worden gegeven.

En de tweede opdracht:

Opgave 2: Wachtrij in het postkantoor
Simuleer met behulp van Threads een wachtrij in een postkantoor. Het postkantoor kent één wachtrij en een aantal loketten. Bij aanvang van de simulatie worden de volgende gegevens middels een simpel invulscherm gegeven:
Het aantal loketten.
Alle loketten zijn gedurende de gehele simulatie bemensd.
Het maximaal aantal klanten dat bereid is te wachten.
Indien het aantal wachtende klanten in het postkantoor dit aantal overschrijdt dan wordt de simulatie abrupt afgebroken met de mededeling: "Teveel wachtende klanten."
De kans dat de klant aankomt in een tijdvak van 1 seconde.
Bij het bepalen of er een klant aankomt mag gebruik gemaakt worden van:
Random ranGen = new Random();

if (ranGen.nextFloat() < aankomstKans)
// In deze seconde is een klant gearriveerd.

Het maximaal aantal seconden dat een klant bij een loket wordt geholpen.
De duur van de simulatie in seconden.
Geef elke klant een uniek nummer. Laat gedurende de simulatie zien welke klanten bij de loketten worden geholpen en welke klanten in de wachtrij staan. Gebruik voor de loketten en de plaatsen in de wachtrij Labels.
Aan het einde van de simulatie wordt afgedrukt:

Het totaal aantal seconden dat de loketten geen klanten aan het helpen waren.
De gemiddelde wachttijd.
Dit is de tijd dat een klant in de wachtrij stond.
De simulatie kan worden uitgevoerd door de tijd in stappen van 1 seconde te laten voortschrijden.

De eerste opdracht:
Desgewenst kan een demo worden gegeven.
Als dat zou kunnen, graag.

Verder nog even afwachten of er nog meer gegadigden zijn.

Tot hoever ben je zelf gekomen met het schrijven van opdracht 1? Of moet je daamee nog helemaal gaan beginnen?

Dennis.

ik schaam mij erg maar ben dus nog nergens:(

Ik heb alleen een beetje naar opdracht 2 gekeken.
Ik begrijp dat ik een queue moet gebruiken en dan een linkedlist. Ik ben daarmee begonnen met de GUI maar daar heb ik nooit les in gehad. Het enige qua gui wat ik ken is gewoon een gridlayout en daar houdt het dus al bij op:(

ik schaam mij erg maar ben dus nog nergens:(
Is niet nodig. Ik ben eigenlijk juist diegene die eerder had moeten schamen. Ik had aanvankelijk niet eens op jouw bericht willen reageren, omdat het programmeren in JAVA voor mij zo'n lange tijd terug is en ik bovendien niet al te veel vrije tijd heb tegenwoordig. Vandaar mijn vermelding "Belofte maakt schulden". Ik zal in het komende weekeinde wat meer in JAVA moeten gaan verdiepen. Maar de deadline is pas in medio augustus. Ik zal mijn best doen. Als het mij ver vóór die tijd niet lukt, dan zal ik jou hieromtrent zeker bijtijds op de hoogte brengen.

Ik heb alleen een beetje naar opdracht 2 gekeken.
Ik begrijp dat ik een queue moet gebruiken en dan een linkedlist. Ik ben daarmee begonnen met de GUI maar daar heb ik nooit les in gehad. Het enige qua gui wat ik ken is gewoon een gridlayout en daar houdt het dus al bij op:(
En ik richtte mij juist meer op opdracht 1.
Dat grafisch gebeuren is een bijzaak, het gaat meer hoe je de probleemstelling in die JAVA code moet omzetten.

Dennis.

De eerste opdracht:
Opgave 1:
Desgewenst kan een demo worden gegeven.
O, die demo slaat natuurlijk op onderstaande tekst:
In deze opgave wordt voor een stand alone programma een visuele representatie van het gebruik van een lift gemaakt.
Had het verkeerd begrepen. Lijkt mij vanzelfsprekend dat er een GUI aan te pas komt.

Dennis.

ja ik heb gewoon de tekst uit de opdrachten gekopieerd, dus jij hoeft geen demo ofzo te geven hoor haha:D. Het maakt mij niet uit welke opdracht je maakt, degene die jou het makkelijkst lijkt.

Nogmaals bedankt mocht het allemaal gaan lukken.

ja ik heb gewoon de tekst uit de opdrachten gekopieerd, dus jij hoeft geen demo ofzo te geven hoor haha:D. Het maakt mij niet uit welke opdracht je maakt, degene die jou het makkelijkst lijkt.

Nogmaals bedankt mocht het allemaal gaan lukken.
ja ik heb gewoon de tekst uit de opdrachten gekopieerd
Ben je in het bezit van die opdracht? Ik zou graag die opdracht willen hebben als dat mag, dat is voor mij namelijk van groot belang, omdat in die opdracht de probleemdefinitie zoals het hoort eenduidig wordt beschreven.

Al begrijp ik hoe de opdract luidt , zou ik toch graag die opdracht erbij willen hebben.

Komend weekend zal ik proberen aan de slag te gaan, om te beginnen JBuilder eerst te installeren.

Dennis.

Bedankt :thumb:

Dat is dus alles. Ik vroeg je om die opdracht omdat ik ooit voor iemand een opdracht had gemaakt waarvan die opdracht uit 6 A4-vellen bestond, vandaar.

Dennis.

nee dit is redelijk recht toe recht aan. komt ook omdat we de opdrachten in principe gewoon in texteditor konden maken en geen jbuilder oid nodig was

Haagse Hogeschool?

en wat vindt die van dit soort "uitbestedingen"??

Uiteraard is geen enkele school blij met dit soort zaken maar elke student heeft wel eens gekopieerd van een ander. Maar ik ben echt despirit op het moment.

En ik ben zelf ook echt bezig met deze opdracht maar java is gewoon niet aan mij besteed. Ben een zooi aan tutorials en guides aan het doornemen en ben het boek Java voor studenten helemaal aan het doorspitten. Maar het wil nog niet echt lukken. Vooral het maken van de GUI en de interactie tussen de GUI en de code heb ik grote problemen mee. Alle hulp is ook welkom dus als iemand tips heeft dan hoor ik die ook graag.

Ik doe er zelf dus echt wel wat aan maar vind het echt heel erg lastig. En als ik dan iets moet gaan maken waar ik noooooit meer iets mee ga doen en het me totaaal niet trekt dan probeer ik andere manieren te zoeken om deze opdracht af te ronden.

Als Dennis er niet aan toe komt wil ik er vanavond ook wel eens naar kijken.

Zit er al schot in de zaak?
@TonCoronel,

Vorig weekend had ik het even druk gehad(ook mede doordat ik 2 belangrijke afspraken had), komend weekend zal ik meer aandacht gaan besteden aan die opdracht.

Dennis.

nee dit is redelijk recht toe recht aan. komt ook omdat we de opdrachten in principe gewoon in texteditor
Dat kan inderdaad natuurlijk ook.

konden maken en geen jbuilder oid nodig was
Nog voordat je die link aan mij gaf sprak ik al over JBuilder, ik lees nu op die site dat er inderdaad sprake is van het gebruik van JBuilder, dus in die zin kun/mag je eventuuel je opdracht met JBuilder gaan maken.

Dennis.

Geplaatst door nteusink
Als Dennis er niet aan toe komt wil ik er vanavond ook wel eens naar kijken.
Beste @nteusink,

Inderdaad heb ik daar niet altijd de tijd voor, maar natuurlijk wil ik die opdracht evenwel nog steeds gaan maken, maar niemand belet je om dat ook te willen gaan doen hoor, bovendien zul je er als 'bewezen diensten' iets voor terugkrijgen.

Weliswaar ben ik 's avonds online op Helpmij, maar dat doe ik meer voor de ontspanning. In het weekend kan ik mij beter concentreren, vandaar dat ik pas komend weekend een aanvang zal gaan nemen met het maken van die opdracht. Verder heb ik de slechte eigenschap om alles op het laatste moment te gaan doen, de deadline van die opdracht is medio augustus.

Groetjes,

Dennis.

PS. Voor de duidelijkheid: Ik vind het prima als je die opdracht wilt gaan maken.

Beste @TonCoronel,

Op de door jou opgegeven site staat onder de kop Afsluiting en beoordeling en onder het sub Je maakt een tentamentaak o.a. het volgende:

Hierna volgt een bespreking van een half uur waarin je je applicatie mag verdedigen. Het cijfer wordt gebaseerd op je applicatie, je verslag en je verdediging.
Die verdediging is van het grootste belang, omdat hier je kennis van Java op een mondelinge wijze op de proef wordt gesteld.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan