• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij opslaan gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik wil een excel bestandje maken om wat zaken te noteren / bij te houden, ...
op Blad1 worden in de grijze cellen een aantal getallen ingevuld, die vervolgens op het blad "gegevens" in de desbetreffende cellen moeten worden opgeslagen.
Hoe pak ik dit het beste aan, kun je dit middels het opnemen van een MACRO doen, of gaat dit met VBA ?

Bij voorbaat dank, John

Bijlagen

Er is totaal geen verschil tussen een ‘macro’ en VBA. De een bestaat niet zonder de ander. Als niemand me voor is, kan ik er vanavond wel even naar kijken. Gezien het aantal snelle Excel helpers, is die kans niet heel groot :)

ik heb de tekstvakken even vervangen door samengevoegde cellen. Hoewel ik dit ook nog steeds geen lekker idee vind.

Bijlagen

In module van blad1 en aan de knop verbinden.

Incl. je textvakken_tekst.
Code:
Sub hsv()
Sheets("gegevens").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 28) = Array([d3], , Shapes(4).TextEffect.Text, _
[d9], , [c12], [c13], , [e12], [e13], , Shapes(1).TextEffect.Text, [i9], , [h12], [h13], , [j12], [j13], , Shapes(3).TextEffect.Text, [n9], , [m12], [m13], , [o12], [o13])
End Sub

Dank je SjonR voor je reactie, ...
ik heb nu een probleem met het "tekstvak", er kan maar 1 regel in, en die start onderin !
Kan dit veroorzaakt worden door het samenvoegen van cellen waar jij het over had ??
en kan blad1 na het opslaan ook worden leeggemaakt ?!

Alvast reuze bedankt voor je SNELLE reactie !!!

John

Ook HSV bedankt voor het "meekijken"

Echter als ik met Jouw "regel" in de module opsla, krijg ik een SYSTEEMFOUT, ... ?!
en ook hier "werkt" het tekstvak niet zoals bedoeld ?!

John

Dan heb je niet gedaan wat ik schreef!

Hoi HSV,

Inderdaad, je had gelijk (maar dat wist jij al he :d:d:d ) er gebeurt nu precies wat ik bedoelde !!
Rest nog het leegmaken van Blad1, ....

Code:
Sub hsv()
Dim sh
 Sheets("gegevens").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 28) = Array([d3], , Shapes(4).TextEffect.Text, _
[d9], , [c12], [c13], , [e12], [e13], , Shapes(1).TextEffect.Text, [i9], , [h12], [h13], , [j12], [j13], , Shapes(3).TextEffect.Text, [n9], , [m12], [m13], , [o12], [o13])
  Range("d3,d9,c12:c13,e12:e13,i9,h12:h13,j12:j13,n9,m12:m13,o12:o13").ClearContents
  Shapes.Range(Array(1, 3, 4)).TextEffect.Text = ""
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi HSV,

Dit werkt prima, ... de .ClearContents voor de afzonderlijke cellen had ik inmiddels ook gevonden, echter de tekstvakken legen zou mij niet gelukt zijn denk ik !!

Hartelijk bedankt voor de (snelle) hulp !!! :thumb:

Ik heb nog 1 ding, is er een mogelijkheid om, bij het klikken in het tekstvak allen de cursor te laten verschijnen, ... nu krijg je telkens de "handvaten" ook te zien !?

John

Dan kan je beter een textbox nemen uit de ActiveX-elementen.

Ok HSV, Bedankt voor de tip, ....
Hartelijk bedankt voor de hulp !!! :thumb::thumb::thumb:

Grtz, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan