Hulp bij opstellen tabel overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rsav

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Berichten
2
Bij deze een vraag hoe ik het volgende overzicht uit een tabel kan bouwen.

Ik heb de volgende database, een overzicht van boten voor een zeilwedstrijd met alle bemanningsleden en gegevens van de bemanningsleden.
Een record bestaat uit de naam van de boot en al de bemanningsleden op deze boot. Versimpeld ziet het er zo uit:

Boot, Voornaam1, Achternaam1, Tel1, Vnm2, Anm 2, Tel2, ..., Vnm6, Anm6, Tel6.

Hoe zou ik het volgende overzicht dmv SQL kunnen genereren:


Code:
BOOT       BEMANNING
boot1       voornaam1     achternaam1   tel1
            voornaam2     achternaam2   tel2
            ...
            voornaam6     achternaam6   tel6
boot2       voornaam1     achternaaam1  tel1
            voornaam2     achternaam2    tel2
            ...
           voornaam6    achternaam6    tel6
bootn      voornaam1    achternaam1    tel1
            ...
            voornaam 6   achternaam6    tel6

eigenlijk komt het er op neer dat ik na elk bemanningslid het daaropvolgende bemanningslid er onder wil en niet er achter zoals dat standaard zal gebeuren. Aangezien er nog veel meer gegevens zijn per bemanningslid zal dat namelijk tot een zeer onoverzichtelijk geheel leiden.
 
Sowieso is het niet helemaal net SQL om alle bemanningsgegevens zo te noteren, je kunt beter een tabel "bemanningslid" maken en die koppelen aan de boot(en) waar een lid op zit.

Als je wil gaan werken aan de layout kun je het beste een tool gebruiken die geschikt is voor het maken van mooie rapportjes, zoals PHP/HTML in het geval van mySQL.
 
Sowieso is het niet helemaal net SQL om alle bemanningsgegevens zo te noteren, je kunt beter een tabel "bemanningslid" maken en die koppelen aan de boot(en) waar een lid op zit.

Als je wil gaan werken aan de layout kun je het beste een tool gebruiken die geschikt is voor het maken van mooie rapportjes, zoals PHP/HTML in het geval van mySQL.

Wat betreft je eerste opmerking. Dat zou inderdaad veel handiger zijn. Ik heb de database opgezet via Joomla, community builder. Volgende keer zal ik is kijken hoe ik dat kan doen.

In joomla kan ik in ieder geval met sql instructies overzichten maken en in spreadsheets converteren. Anders zal ik me eens in php moeten verdiepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan