• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij project

Status
Niet open voor verdere reacties.

juleke

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Hallo,
Ik ben op zoek achter enkele formulletjes of macro's om enkele taken uit te voeren.
Ik ben namelijk bezig met zelf iets als een kassa, boekhoud, vooraad systeempje in elkaar te knutselen. Maar nu zoe ik een formule nodig hebben om:

*Als ik intik dat ik x aantal van een welbepaad aritkkel verkoop moet die in het andere blad waar de 'vooraad' in staat - x aantal van dat artikkel doen.

*En dan had ik eens bij iemand die in excel een progje had gemaakt voor de bestellingen op zo een eetfestijn en die tikte dus in wat je bestelde en dan deed die automatis -x aantal van dat zodat die kon zien hoeveel steaks er ng over waren en zo. En ook als die de bestelling afsluite drukte hij op een button enter en dan sloeg die u bestelling op en kon hij met een button terug en verder bladeren door de bestellingen.

een heeeeeeeeeeel simpel voorbeeldje zie je in de bijlage.

Type op blad 1 de "verbruikte" hoeveelheid en kijk op blad 2 hoeveel voorraad er nog is..................

(uiteraard kun je het "kijken" ook nog middels een macrootje automatiseren.
't is maar een voorbeeldje..............

Suc6!

Bijlagen

jah maar dit is niet echt wat ik moet hebben. Want het is de bedoeling dat als je dan op een button uitchecken ofzo klikt dat hij de vooraar op 99zet en dat je automatis een niewe bestelling begint.

Als ik intik dat ik x aantal van een welbepaad aritkkel verkoop moet die in het andere blad waar de 'vooraad' in staat - x aantal van dat artikkel doen.

Ik denk dat het voorbeeldje precies dat doet, wat je in je vraag bedoelde................?

Maaaaaar, als je je vraag niet helemaal stelt zoals je het antwoord zou willen hebben.............. tja...........

tip: lees het 2de stuk ook eens ;)
nee maar ik ben zelf wat aan het klungelen en het lukt meer en meer toch bedankt

Dit eerste heb ik nu zelf al +- na heel lang zoeken en prullen kunnen oplossen. Maar nu had ik een vba scriptje nodig dat dit blad, enkel dit blad niet gens de werkmap opslaat in een andere werkmap, en dat blad zou dan als naam een gegeven uit een cel hebben.

:D hmm dit gaat mij niet lukken, scriptjunkies??waar zitten jullie?? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan