• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij reeks matchen op kriteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

SylvainV

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Besten,

In het volgende bestand1: Bekijk bijlage NL0009111004 ING2.xlsx staat in kolom B een datum en in kolom D een tijd.
In het volgende bestand2: Bekijk bijlage AEX Intraday.xlsx staat in kolom A een datum en tijd.

Ik zou graag een formule willen hebben waarmee de waarden van bestand2, kolom C, in bestand1 kolom Q wordt geplaatst als de datum én tijd exact overeen komt.

Zou iemand mij hiermee willen helpen?

Ik wilde bestand2 als sheet in bestand1 plaatsen maar dan wordt het bestand te groot en kan ik deze niet meer bijvoegen.

Dat zal lastig zijn omdat een datum/tijd veld geen microseconden bevat en kolom D in NL0009111004 ING2.xlsx wel. Er is dus nooit een overeenkomst. Geef daarom aan waar je wel een oveenkomst verwacht zodat er gekeken kan worden naar een stukje logica om een functie op te baseren.

Dat zal lastig zijn omdat een datum/tijd veld geen microseconden bevat en kolom D in NL0009111004 ING2.xlsx wel. Er is dus nooit een overeenkomst. Geef daarom aan waar je wel een oveenkomst verwacht zodat er gekeken kan worden naar een stukje logica om een functie op te baseren.

Kolom D is Uur:Minuut:Seconde. Kolom E is microseconde maar dat hoeft wat mij betreft niet gematched te worden

In je vraag in #1 heb je het over kolom D in NL0009111004 ING2.xlsx. Daar staat dit:
KD.JPG

Laatst bewerkt:
Dit is vrij eenvoudig met vlookup te doen.

PHP:
=VLOOKUP([@Column2]+[@Column4];'9-12-15'!$A$2:$D$2043;3;0)
waarin de formule in kolom 4 een beetje aangepast is.

PHP:
=--IF([@Column3]<100000;LEFT([@Column3];1)&":"&MID([@Column3];2;2)&":"&RIGHT([@Column3];2);LEFT([@Column3];2)&":"&MID([@Column3];2;2)&":"&RIGHT([@Column3];2))

Bijlagen

Welke? Er staan meerdere fouten in. Ook is het plaatje anders dan het het voorbeeldbestand. #DIV/0! is delen door 0. #N/A is Not Available de gezochte waarde kan dan niet gevonden worden.

Het bestand wat ik gebruik is te groot om hier bij te voegen? Kan ik het via wetransfer naar u sturen? Dan heb ik wel een mail adres nodig

Sylvain,

mogen we ook weten wat er nu gewijzigd moest worden?

Sylvain,

mogen we ook weten wat er nu gewijzigd moest worden?

Ik had verkeerd gekeken, niet bij elke rij was er een match in de serie en in de eerste rijen was er toevallig geen match bij alle rijen, daarna wel. Formule werkte correct

Sylvain,

bedankt voor de terugkoppeling. Wil je de status van de vraag dan ook nog even wijzigen in "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan