• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij reservering bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

satfrico1

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2020
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent een zelf gemaakt bestand.
Ik heb daarbij een aantal tabbladen gemaakt.
1 tabblad met gegevens zoals check in, check uit, aantal dagen, naam van de gasten, kosten, aanbetaald
het andere tabblad is een vorm van kalender.
Telkens kolommen met daarbij de data erin.

Nu is mijn vraag

is het mogelijk dat wanneer je op tabblad 1 bij check in zegt, 25-01 en bij check uit 02-03 dat hij dan automatisch een rode kleur zet op tabblad twee bij de juiste datum.

Ik hoor graag van jullie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit aan je wens voldoet.

Hoi Ad,

Dank je wel voor je hulp. Daar ben ik heel blij mee.
Dit gaat er inderdaad op lijken.
Het liefst heb ik dan bv dat de eerste datum een kleur heeft bv groen, de tussenliggende dagen rood en de laatste dag oranje.

Groetjes Edwin

Dit gaat er inderdaad op lijken.
Het liefst heb ik dan bv dat de eerste datum een kleur heeft bv groen, de tussenliggende dagen rood en de laatste dag oranje
Waarom vraag je dat dan niet gelijk, dat is weer dubbel werk.

Leg de reserveringen vast in 1 tabel.
In de tab 'Reserveringen' de tabel en een aantal hulpkolommen waarin je kan zien hoe je berekeningen kan doen voor jouw voorwaarden.
In de tab 'Agenda 2020' alleen even voor groen uitgewerkt. De rest kom je nu waarschijnlijk wel uit.

Bijlagen

Op verzoek van de TS via een PM maar even een volledig werkend voorbeeld.

Dank je wel.
Dit is inderdaad wat ik graag wilde hebben.

Zoals je in je PM al aangaf kan ik beter hier vragen dan in een PM.
Ik schreef je al dat ik soms bang bent om een vraag te stellen.
Ik ben een beginnende excel persoon en probeer zelf door youtube te kijken achter dingen te komen.

Ik heb je regels proberen te begrijpen en ik denk dat die me aardig zijn gelukt te lezen.
Maar blijf ik toch met een vraag zitten.
Waar kan ik ergens terug vinden dat je op de agenda nu de kleuren zo krijgt.
Zit dat ergens onderwater verstopt?

Van vragen stellen zal je nooit dommer worden. Er bang voor zijn is dan ook niet nodig ;) Er is niemand hier die oordeelt over hoe 'dom' een vraag kan lijken. Zoek eens even op voorwaardelijk opmaak dan zie je hoe het gedaan is.

Vooralsnog wil ik jullie hartelijk danken voor hetgeen jullie voor mij hebben gedaan.
Vandaag had ik geen tijd om verder te ontdekken.
Maar dat ga ik komende week wel doen.

Ik heb nu de bestaande reservering omgezet naar het nieuwe bestand.
Echter loop ik nu op een klein probleempje dat hij 3 maanden niet rood kleurt.
Ik heb gekeken bij de voorwaarde, en daar staat dat hij alles tussen a3 en x33 rood zou moet maken.
Helaas vult hij de maanden juli en augustus niet in appartement 141 en de maand november niet in appartement 140.
Zowel rood, groen als oranje worden niet gevuld.
Waar moet ik het probleem zoeken?

Ik heb het nu opgelost om een wel werkende kolom te kopiëren naar een niet werkende kolom

Bijlagen

• foutje in maanden kleuren.jpg
    foutje in maanden kleuren.jpg
    628,3 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Met een plaatje kunnen we niet veel. Waarschijnlijk staan er wat spaties waar ze niet horen. --Right("141 ",3) zal 41 geven en dat is dan niet te vinden.

Ik heb nu deze regel gemaakt:

=ALS([@[aantal dagen]]=1;"15";ALS([@[aantal dagen]]=2;"25";ALS([@[aantal dagen]]=3;"35";ALS([@[aantal dagen]]=4;"40";ALS([@[aantal dagen]]=5;"55";)))))

maar het lukt mij nu niet om als het aantal dagen groter is dan 5 ook op 55 te zetten.

wanneer ik ALS([@[aantal dagen]]=>5;"55") invoer lukt het niet.

Maak ik ervan ALS(D2>=5;"55") rekent hij het wel goed door in de kolom

Hoe moet ik het wel zetten dat het werkt met de ALS([@[aantal dagen]] invoer in plaats van ALS(D2>= ?

Dank jullie wel

Hoe moet ik het wel zetten dat het werkt met de ALS([@[aantal dagen]] invoer in plaats van ALS(D2>= ?

Dat is niet met zekerheid te zeggen zonder het excelbestand

Vertikaal zoeken

Edwin,

kijk eens of je hier mee uit de voeten komt....

Op het laatste tabblad een tabelletje gemaakt met de basisbedragen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan