Hulp bij samenstellen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Graag zou ik wat hulp hebben bij het samenstellen van een nieuwe PC.
Ik wil gebruik gaan maken van windows 7 64 bits, office 2010 profesional, CS5, Solidworks.
Ben geen gamer wil wel een up to date systeem hebben.
Nu heb ik al wat ziiten spitten en het e.e.a. samengesteld. Hierin ontbreekt in iedergeval nog een grafische kaart. Maar ook ontvang ik graag op of aanmerkingen op de tot nu toe door mij gekozen componenten.

mijn samenstelling

Ook heb ik nog een vraag of er een ventilator toegevoegd moet worden en of het slim / raadzaam is een SSD harddisk te nemen.

Ik hoor gaarg jullie op en of aanmerkingen.

eus18

wat is je budget? kan namelijk zo een kaart kiezen die 500 euro kost :P

je HDD is een ECO green versie van de Spinpoint F3 HDD's
die is wat aan de trage kant
je kan beter deze nemen

een uptodate kaart en je gebruikt CS5 lijkt me een HD5770 of GTS450 ruim zat voor jou

Laatst bewerkt:
Zou je mij kunnen vertellen welke GTS450 kaart je bedoeld.
Alvast bedankt.

Ik weet wel waar ik ze kan vinden maar mijn vraag is of er een bepaald merk een voorkeur heeft.
Er zijn zoveel GTS450 kaarten en ik heb er geen verstand van. Vandaar dus mijn vraag.

Bij mijn laatste voorstel heb ik een paar kleine weizigingen gedaan.
Heb grafischekaart toegevoegd alleen ontbreekt nog een meoderbord.
De nieuwe B3 versies zijn uit maar ik heb het idee dat er veel meer zijn gekomen.
Kan iemand mij helpen voor een goede keuze. Daarnaast graag ook even een blik werpen op de keuze van de grafischekaart.

winkelmandje

Bedankt alvast.

Het lijkt wel of jij geen budget hebt ofso?:P
maar de grafische kaart lijkt me prima! De SSD is ook een slimme keuze, stuk sneller dan een gewone HDD.
Je moet op zoek naar een moederboard waar je al je componenten op kunt aansluiten. als je denkt dat je je pc later nog wilt upgraden (wat mij niet nodig lijkt. kun je beter een nieuwe aanschaffen als deze is verouderd) moet je niet het minimale moederboard nemen. je moet even kijken hoeveel geld je wilt uitgeven aan je moederboard. stel je hebt zat geld over dan is een Big bang moederboardje van MSI mooi. moet je zelf even kijken welke.

Ik had aan Snady Bridge versie gedacht met HDMI is dat mogelijk?
Optioneel bluetooth.

Gr. Eus18

HDMI is afhankelijk van je videokaart, bluetooth kan desnoods via een usb bluetooth dongle van een tientje.

Edit: je videokaart heeft een 19 pins mini HDMI type C: http://img.zdnet.com/techDirectory/_HDMITYP.GIF Wellicht moet je een adapter kopen om hem bijvoorbeeld aan een tv te hangen, maar dan moet je even bij de specs van het andere apparaat opzoeken welk type HDMI aansluiting die heeft. Adapters vind je in deze categorie: http://azerty.nl/8-2320/hdmi.html
Hier een bluetooth dongle: http://azerty.nl/0-1040-261639/conceptronic-cbt200nano-netw.html

Laatst bewerkt:
Als je nou ook gelijk even in het laatst geposte winkelmandje had gekeken, had je gezien dat er een GTX550 Ti in zat.

pff... met de grafische kaart die je nu gekozen hebt zal solidworks niet zoveel worden..
geforce kaarten zijn NIET voor dit soort grafische toepassingen.

voor software zoals solidworks moet je nvidea quadro kaarten nemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan