Hulp bij samenstelling AMD PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kahnsch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Goedenavond beste lezer,

Ik ben een gamer die van consoles (ps3 momenteel) een overstap wil maken naar een game-pc. Ik ken de basis inmiddels een beetje, maar heb wel wat hulp nodig bij de samenstelling van een pc. Ik zit nog niet zo heel diep in de pc-wereld en wil dan ook beginnen met een niet-al-te-uitgebreid desktop. Ik zit te denken aan een systeem dat op AMD gebaseerd is, met als het even kan de CM HAF 922 als kast (door uiterlijk en goede recensies etc.). Een andere kan eventueel natuurlijk ook. Het budget is zo'n €500 tot €600. De bedoeling is dat ik de nieuwere fps-games en eventueel mmorpg's op redelijk hoge graphics kan spelen, zonder lags en andere mankementen. Speakers, muis, toetsenbord, monitor en besturingssysteem heb ik verder niet meer nodig.

Wat de inhoud betreft; ik dacht zelf aan 4 (eventueel 8) GB RAM, een HDD van 500/1000GB. Ik sta dus erg open voor suggesties. De vraag is dan ook of iemand misschien een samenstelling kan aanbevelen?

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Kun je beter bij je console blijven.
Voor € 600 game je niet zoveel.
En dan ook nog best een dure systeemkast
Het is zeker alleen de buitenkant die telt.

Even los van de playstation dan, ga er vanuit dat ik wel klaar ben met de controllers. Zoals in de tekst vermeld, de kast kan natuurlijk ook vervangen worden door een beter/goedkoper alternatief en was inderdaad deels om uiterlijk gekozen. Ik vraag ook niet om ultra hoge graphics, maar vooral om prestatie. Hiervoor moet toch een redelijke pc voor te bouwen zijn?
Toch bedankt voor het snelle antwoord. ;)

als je om prestatie vraagt dan kun je het beste zo min mogenlijk besteden aan een kast
voor 40 euro heb je al een degenlijke kast met window en led fan van coolermaster de elite 430
voor 600 euro moet je blij zijn dat je op medium kan spelen wil je de wat betere graphics dan zul je toch echt 200 euro meer moeten spenderen

wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?

Laatst bewerkt:
Oké, dan is dat idee er in ieder geval al uit :) assemblage wil ik zelf gaan doen. Laat het dan met zo'n kast €700 worden. Graphics is voor mij niet het aller belangrijkste, maar iets beter is natuurlijk leuk mee genomen. Hoe zou het er dan ongeveer uit komen te zien: Quad-core processor, 4gb ram, video kaart iets als een Club 3D Radeon HD 6850. Zit ik op de goede weg, of wat is onnodig/moet beter?

klikerdeklik

HD6870 videokaart kan iedere game aan medium/high
2 x 4GB DDR3 geheugen
COre i5 2310 Sandy bridge processor veel beter dan iedere AMD processor op het moment zeker voor het spelen van games
500watts Corsair builder voeding
Coolermaster Haf 922 kast
Coolermaster TX3 cpu koeler
DVD brander/speler
1TB HDD seagate Spinpoint F3
H77 Asrock Pro4 moederbord

hiermee ga je games prima spelen verwacht alleen geen ultra hoge settings

Oké, hier ga ik nog even werk van maken. Tot zover in ieder geval bedankt ;) Ziet er goed uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan