Hulp bij samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinscoot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo Medeforummers,

Ik ben voor een collega even druk bezig geweest met het samenstellen van een pc'tje. De PC gaat gebruikt worden als gewone multimedia pc en af en toe een game ( Niet noodzakelijk), wat wel noodzakelijk is dat er een 5.1 geluidsset op kan en dat hij HDMI heeft, zodat een Full HD tv van 82 Cm als beeldscherm kan dienen. Het onderstaande heb ik zelf al samengesteld. Opzich leek me dit wel een redelijk systeempje voor een budget rond de 500 euro. Assemblage moet het bedrijf doen, windows heb ik zelf wel. Beeldscherm is niet nodig, toetsenbord en dergelijk ook niet.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...309109]=1&product[225954]=1&product[239785]=1
:thumb:
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ziet er wel netjes uit, je kunt echter wel 59 euro besparen door hem zelf in een half uurtje in elkaar te zetten, is ook niet zo heel lastig

Ja, als het mijn eigen pc was, zou ik dat ook wel doen, maar het is voor iemand anders en dan heeft diegene waarvoor ik hem samenstel meteen garantie, maar het ziet er dus wel goed uit, dat is mooi. Verder geen toevoegingen of kan ik beter iets veranderen in een ander product?

Ik heb een paar dingetjes aangepast:
- Harde schijf: voor dat geld kan je de snellere en grotere F3 serie nemen. F4 is meer voor energiezuinige servers

- Moederbord: een 880 chipset is overbodig omdat je de onboard grafische kaart toch niet gebruikt. Dus kan je voor de 870 gaan. Verders is ASRock een B-merk en kun je dus beter voor een ASUS, MSI of Gigabyte gaan.

- Grafische kaart: de 4850 is echt overkill voor een beetje multimedia en soms een game. Ook is de HD 4*** serie gedateerd en kun je dus beter voor de 5 of 6 serie gaan. Omdat er nog geen budget kaartjes van de 6 serie zijn kun je dus het best voor de 5 serie gaan:de HD 5670 bleek uit veel testen, is de ideale kaart voor de multimedia pc met de nieuwste HD-technologien en af en toe een spelletje.

Met die aanpassingen komen we op de volgende computer:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B80156%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B309109%5D=1&product%5B225954%5D=1&product%5B239785%5D=1&product%5B232977%5D=1&product%5B274933%5D=1&product%5B363452%5D=1

denk dat je aan een 5650 kaart meer dan genoeg hebt, die zijn ook vrij populair dus misschien nog wel goedkoper te krijgen.

Klopt, ze zijn ook goedkoper verkrijgbaar, maar ik neem die van MSI omdat het ook een MSI moederbord is, dat doe ik omdat je dan niet allerlei verschillende automatische update-tools hoeft te installeren.

In principe is een systeem met een HD4850 toch ook niet verkeerd? Of is dit gewoon vergelijkbaar met een 5670? Ik wil namelijk wel een beetje het maximale uit het budget persen. Dus als gamen beter gaat met een 4850HD dan laat ik hem die liever kopen. De samenstellingen die jullie gemaakt hebben zien er verder heel goed uit. Alvast bedankt daarvoor!!:thumb:

De HD 5670 is in veel dingen beter dan de HD 4850 en heeft een veel lager energieverbruik.

Edit: vergelijkingstabel

Laatst bewerkt:
Ja, dat energieverbruik heb je gelijk in, maar kwa fps is de 4850 op veel spellen wel beter, maar voor af en toe een gamepje kan hij misschien beter een 5670 nemen. Lijkt me voor mezelf trouwens ook wel wat, heb nu een Hd 3850.:p

Bij het afspelen van een video zal er bij een 5*** serie ook meer gebruik worden gemaakt van de grafische kaart en dat heeft alleen maar voordelen :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan