• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij uitbreiding UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Bekijk bijlage HelpMij_Vraag.xlsmHallo iedereen,
Ik heb een vraag over het bijgevoegde Excelbestand, ik heb dit bestand ongeveer 9 jaar geleden, met (veel) hulp van mensen die destijds actief waren op “WORKSHEET.NL” gemaakt.
Wij gebruiken dit op mijn werk nu al jaren tot volle tevredenheid om het verbruik van grondstoffen te registreren.
Sinds kort is er behoefte aan een verdere opsplitsing van de te registreren gegevens, …
Ik ben hier zelf mee aan de slag gegaan, en heb dit ook (gedeeltelijk) werkend gekregen, echter het is niet precies wat ik voor ogen heb, …

Nu de vraag;
Middels het Userform worden een aantal zaken op de betreffende tabbladen weggeschreven.
Ik heb nu bij “DraadType” 2 OptionButtons toegevoegd, en de bedoeling is dat die actief worden als de keuze in ComboBox3 (Diameter) 6MM of 8MM is (deze diameters kunnen op 2 manieren worden toegepast nl. als dwarsdraad of als langsdraad) de rest van de diameters worden enkel als langsdraad gebruikt.) Dus bij andere diam. Dan 6 of 8 wil ik dat de optionbuttons niet te gebruiken zijn (enabled = False)
Ik hoop dat eea een beetje duidelijk is, tis wel een heel verhaal he, … ?! )

Hopend op een reactie, en met vriendelijke groet
John

Of zo:
Code:
Private Sub ComboBox3_Change()
 OptionButton1.Visible = ComboBox3.Value = "6MM" Or ComboBox3.Value = "8MM"
 OptionButton2.Visible = ComboBox3.Value = "6MM" Or ComboBox3.Value = "8MM"
End Sub

Bijlagen

Of:
Code:
 OptionButton1.Visible = ComboBox3.Value = "6MM" Or ComboBox3.Value = "8MM"
 OptionButton2.Visible = OptionButton1.Visible
End Sub

Hallo SjonR, Cobbe, en edmoor,

Ik moet altijd een beetje "glimlachen" als je hier een vraag stelt, ... ik ben daar dan al een dag of wat mee bezig, (is niet erg hoor, ik vind het ook wel leuk om te doen) en hier krijg je dan na 2 minuten een passende oplossing :D:D:D Geweldig !!! Even kijken welke oplossing ik ga gebruiken !

Hartelijk bedankt !!

John

Laatst bewerkt:
of
Code:
  Frame4.Visible = ComboBox3.Value = "6MM" Or ComboBox3.Value = "8MM"
End Sub

Heren, toch nog een vervolgvraag,

De Nieuwe toegevoegde OptionButtons moeten "verplicht" worden ingevuld door de gebruiker, ...
Ik had daarin voorzien door onderstaande regels toe te voegen;
Code:
 If OptionButton1 = False And OptionButton2 = False Then
            MsgBox "U moet het type draad nog kiezen!"
        Exit Sub
    End If

echter nu klopt dit niet meer omdat deze melding nu ook verschijnt wanneer een andere keuze dan 6MM of 8MM word gemaakt.
hoe pas ik dit nu aan de nieuwe situatie aan, ...?

John

Code:
    If OptionButton1.Enabled And OptionButton1 = False And OptionButton2 = False Then
        Exit Sub
    End If

of maak van Enabled Visible als je voor die optie hebt gekozen.

Maak er dit van:
Code:
If OptionButton1.Hidden = False Then
        Exit Sub
    End If
  End If

foutje in 1e reactie van mij

Code:
  Frame4.Visible = IIf(ComboBox3.Value = "6MM" Or ComboBox3.Value = "8MM", False, True)
End Sub

Code:
  If Frame4.Visible = True Then
        Exit Sub
    End If
  End If

Heren, allemaal bedankt

alles werkt nu zoals ik het voor ogen had, als wij hiermee weer 9 jaar vooruit kunnen ben ik al gepensioneerd :d:d:d

GRTZ,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan