Hulp bij upgraden systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knetterz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
12
Hallo hulpverleners!

Mijn vraag is: Hoe kan ik mijn systeem upgraden zodat ik recente spellen toch nog redelijk kan spelen? Of is het eigenlijk onbegonnen werk?

Dit is hem:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz (2 CPUs)
Memory: 2048MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce 7600 GS 512MB

Bijv. Age of Conan (nog een) krijg ik met moeite op low settings. Ik zou hem graag goed op medium willen spelen, wat zou ik dan moeten upgraden?

Bij voorbaat heel veel dank voor alle hulp!
 
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, en vind het een lastige vraag...:confused:

Je CPU en geheugenhoeveelheid lijkt me op zich geen probleem.

Je zou kunnen proberen:
- een snellere grafische kaart; bijvoorbeeld NVidia 8800GT en soortgelijke (ATI) kaarten
- een betere/snellere geluidskaart die de CPU ontlast, zoals de Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional Series
- een andere moederbord. Sommige zijn veel sneller (en duurder) dan andere moederborden. Snel maar duur was bijvoorbeeld de Asus Striker Extreme, maar of dat nog steeds zo is?

Succes met je keuze!
 
Dus als ik het goed begrijp zijn voornamelijk mijn videokaart en misschien mijn cpu de zwakke punten?
En als ik dus bijvoorbeeld die 8800 koop, wat voor een verbetering kan ik dan verwachten? is dat 10fps meer of kan ik dan algemeen van low naar medium settings in bijvoorbeeld Age of Conan. Ik snap dat het moeilijk in te schatten is, maar met enige richting ben ik al heel blij.
 
Dus als ik het goed begrijp zijn voornamelijk mijn videokaart en misschien mijn cpu de zwakke punten?
En als ik dus bijvoorbeeld die 8800 koop, wat voor een verbetering kan ik dan verwachten? is dat 10fps meer of kan ik dan algemeen van low naar medium settings in bijvoorbeeld Age of Conan. Ik snap dat het moeilijk in te schatten is, maar met enige richting ben ik al heel blij.

Ten eerste, een E6300 kun je zeer makkelijk richting de 2,7 of 3,0 GHz overklokken, dat is al meer dan 50% winst op dat gebied! Hij heeft trouwens niet twee cpu's, maar twee cores. De cpu is dat ding zelf.

Ten tweede: een 8800 GT bijvoorbeeld is al heel veel sneller dan een 7600 GS, zie hier maar:
http://www23.tomshardware.com/graphics_dx102007.html?modelx=33&model1=1036&model2=1026&chart=460

De 8800 GT kun je dan ongeveer vergelijken met een 8800 GTX (5 à 10 procent langzamer dan de GTX) en die 7600 GS van jou zit nog onder de 6800 GT helemaal onderin. Om het verschil maar even aan te tonen in Half-Life 2....

Dus voor 150 euro kun je een 8800 GT kopen, de processor schroef je naar 2,7 GHz ofzo en je kunt voorlopig weer vooruit :)
 
Overklocken is neit nodig. aan 2x1.8 heb je echt wel genoeg. Alleen die videokaart is waarschijnlijk al genoeg. Want als je te ver klockt kan je pc instabiel zijn en dan kan je artifacts krijgen. Of je pc gaat nar de malle moer.
 
Ja maar aan 150 MHZ heb je ook niet veel. En die cpu beveiliging mod je ff.;)
 
Ja maar aan 150 MHZ heb je ook niet veel. En die cpu beveiliging mod je ff.;)

Kun jij begrijpend lezen?

Ik zei met STAPJES van 150 MHz. Dat betekent dat je hem steeds 150 MHz omhoog gooit totdat hij raar begint te doen.

En waarom zou je in godsnaam de beveiliging van de cpu 'modden' (wat helemaal niet kan, maar goed...)?

Begrijp je zelf wel wat voor ***koek je allemaal zegt?
 
Maar wtf waarom wil je overklocken. hij heeft het helemaal niet nodig.

En daarnaast hij heeft toch geen cpu uit 2008;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus niet. Waarom overlijden er dan proccesors door het overklocken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan