• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij variabele waarde in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smarm88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Goedemiddag,

Ik heb een complex vraagstuk. Ik heb al veel op dit forum en op andere fora gekeken maar helaas nog geen oplossing gevonden.
Het gaat namelijk om een verdeling van een bepaald volume over 8 cellen (zwart vak met rode letters) welke dient te veranderen wanneer het aantal te vullen cellen hoger wordt dan 8. Ik heb een voorbeeld gemaakt waarin het e.e.a. duidelijker wordt.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een formule welke voor mij uitrekent hoeveel ik in het zwarte hokje moet hebben zodat ik alle gele cellen kan vullen van links naar rechts. Deze getallen moeten worden uitgerekend met de gegevens in het grijze vlak.

Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen, ik gebruik Office Professional Plus 2010.

Met vriendelijke groeten,

Sebastian

Bijlagen

Je verhaal is niet heel duidelijk, maar ik heb een poging gewaagd dit op de juiste manier te interpreteren; zie bijlage.
Aantal cellen en Volume per cel is invoer; de rest wordt uitgerekend.

Bijlagen

Ondanks dat mijn verhaal niet helemaal duidelijk was heb jij me perfect geholpen! Dit is precies waar ik naar op zoek was, duizend maal dank! :d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan