• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp bij verwijzen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

m2jan

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een format voor een bestelbon. Ik zou graag de bestelbon telkens in 2 voud willen uitprinten

1 voor mijn zelf en een voor klant.

Dus ik ben als volgt te werk gegaan:

zoals op de afbeelding te zien heb ik op 1 blad 2 bestelbonnen binnen de afdrukbereik opgesteld van elke 1 pagina.

om dubbel werk te verkomen wil ik alleen de eerste blad invullen en de 2e bestelbon middels = verwijzen naar cel van 1ste bestelbon. dit is allemaal gelukt.

Echter krijg ik nu op de 2e bestelbon allemaal nullen te zien hoe kan ik er voor zorgen dat er alleen de volle cellen van 1e bestelbon worden overgenomen en de lege cellen ook leeg blijven op de 2e bestelbon?

Bijlagen

• bestelbon.jpg
    bestelbon.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 154
Werk met functies zoals:
Code:
=als(A1="";"";A1)

Richard

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste m2jan ;)

Voor Excel 2003:

Je kan ook via Extra -- Opties -- en bij vensteropties de Nulwaarden uitvinken.
Het nadeel hiervan is als je als uitkomst een nul wilt dan is ze ook niet te zien.

Voor Excel 2007

Officeknop -- Opties voor Excel -- Geavanceerd -- Weergaveopties voor dit werkblad en de nulwaarde uitvinken.

Groetjes Danny. :thumb:

zoals op de afbeelding te zien heb ik op 1 blad 2 bestelbonnen binnen de afdrukbereik opgesteld van elke 1 pagina.

Dus je moet elke pagina in tweeën knippen? Dan ziet je klantenbon er toch niet echt netjes uit omdat je aan de rechterzijde een keurige marge hebt, maar aan de linkerkant zit je direct aan de zijkant van het papier.
Is het niet netter om gewoon per bon 1 A4-tje te gebruiken? Dus verwijder echt het 2e gedeelte van de klant uit je sheet. Maak vervolgens weer het afdruk bereik goed dat je afdrukt op 1 portrait A4. Als je dan van te voren even deze code...
Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

Application.EnableEvents = False
    Range("E4").Value = "KOPIE KLANT"
    Sheets(1).PrintOut
    Range("E4").Value = ""
    Application.EnableEvents = True

End Sub
...in de ThisWorkbook module van de VBA-editor zet, heb je zonder al te veel moeite een heel mooi resultaat...

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Waarom geen professionele bon op 1 pagina en deze vervolgens 2 keer afdrukken?
Code:
Worksheets(1).PrintOut Copies:=2
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waarom geen professionele bon op 1 pagina en deze vervolgens 2 keer afdrukken?

Met vriendelijke groet,

Roncancio
DAT was precies wat ik aangaf... ;) Maar dan ipv 2x dezelfde, óók nog een speciale voor de klant (vandaar 't codeblokje).

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan