Hulp bij videokaart uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Goedenavond allemaal,

zo'n 5minuten geleden heb ik een serieuze glitch gehad met mijn huidige ex videokaart haha. Mijn spel begon te haperen en te stotteren, dus ik even controleren hoe warm hij wel niet was.. bleek 135 - 145 graden te zijn..

Na verdere controle bleek de koelvin compleet los te hangen, kortom einde videokaart.

Mijn systeem:
Intel Pentium 4 - 2GB DDR ram
moederbord: Asus P4P800 SE
besturings systeem: windows 7 ultimate

voornamelijk gebruikte ik deze pc voor server functie, maar spel er nog wel is games op (bijv aion).

Nu is mijn vraag, wat is een goede kaart voor een respectievelijk bedrag (ex kaart; nvidia 6600 GT)

deze moederbord heeft AGP en is erg verroudert

AGP kaarten zijn wat duurder geworden omdat ze niet meer gemaakt worden

Laatst bewerkt:
Hoi....

Gezien de minimale systeemeisen van de game waar je het over hebt ga ik er vanuit dat je minimaal een p4 2.8ghz hebt.
Gezien dat je de pc voornamelijk als server gebruikt lijkt me dat je eens op marktplaats naar een agp kaartje moet gaan snuffelen.
Van de oudere generatie kaarten zal een 1650/1950 serie al ruim voldoen voor je.
Van de nieuwe generatie zal je bij 3850agp komen.(deze heb ik ook met verder dezelfde configuratie als jij hebt)
De 3850 vraagt wel een zware voeding.
Een 2600 komt daar mooi tussen.
Gezien mijn voorkeur voor amd kaarten geef ik je deze radeons.

deze moederbord heeft AGP en is erg verroudert

AGP kaarten zijn wat duurder geworden omdat ze niet meer gemaakt worden

Gaat u ook nog evt suggesties geven???Of is dit de reactie op zijn vraag naar wat er wellicht mogelijk zou zijn??

Laatst bewerkt:
Gaat u ook nog evt suggesties geven???Of is dit de reactie op zijn vraag naar wat er wellicht mogelijk zou zijn??

sorry moest snel weg dus had even geen tijd om een suggestie te geven lol:o

een Sapphire HD3650, 512 MB kan alles nog gewoon draaien er zijn nog 3 AGP kaarten verkrijgbaar by mycom

anders even op marktplaats zoeken naar een Nvidia 7800 die zijn ook nog redenlijk

oh ja helemaal de cpu snelheid vergeten te vermelden. Het is inderdaad een 2,8ghz.

Vrij oud pctje alleen functioneert nog verder prima.
Bedankt voor de suggesties alleen wat bedoelen jullie met AGP kaarten?

Je hebt moederborden met pci-e sloten en agp sloten voor een videokaart.(pci in mindere maten)
Jou bord bevat een agp(8x) slot en zal je dus ook een agp kaart moeten aanschafen

weet je trouwens zeker dat je nog een euro of 60 in deze pc wil steken?
De videokaart kan je dus niet mee nemen naar een nieuwe pc, vanwege het probleem dat Frank hierboven uit heeft gelegd: nieuwe hebben een pci express poort en geen agp-poort.

Vandaar ook mijn gedachte om eens op marktplaats te snuffelen en te kijken voor een evt oudere generatie agp kaart.;)

Ahhh ok nu is het helemaal duidelijk.

Hartstikke bedankt allemaal!

Heb even een kaartje geleend van een goede vriend van me en die zei ook al dat het tijd word om een nieuw systeem aan te schaffen haha.

Bedankt voor de uitleg, deze is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan