Renevandervelde
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2008
Dag allemaal,
Ik zoek jullie hulp bij het maken van een zoeken en vervangen macro.
Bedoeling is dat de macro een OPMAAKPROFIEL met een bepaalde naam zoekt en dit opmaakprofiel vervangt door een ander opmaakprofiel.
Er is in Word (2003) een zoek-vervang venster dat ook de mogelijkheid geeft om op opmaakprofiel te zoeken (en deze eventueel te vervangen). Zie onderstaande graphics.
Wanneer je met behulp van de macro recorder de stappen opneemt, dan eindigt dit in de volgende code:
Echter..
Zodra deze code eenmaal gelopen heeft en een TWEEDE macro (uiteraard met een ander zoek-opmaakprofiel en een ander vervang-opmaakprofiel
langskomt, dan wordt dat tweede opmaakprofiel niet meer gevonden.
De reden? Word heeft er een hele batterij extra 'te zoeken-dingen' achtergeplaatst, waardoor geen van de profielen meer gevonden wordt.
Zie hier:
Eigenlijk ben ik op zoek naar het juiste commando om tussen de beide macro's in het zoek-vervang scherm als het ware even helemaal te resetten/wissen/legen.
Ik heb al geprobeerd om de volgende code tussen te voegen:
of zelfs alleen de basis:
maar dit zorgt er niet voor dat het venster van zoek-vervang weer zo leeg wordt als hier afgebeeld:
Wie weet er raad?
Vriendelijke groeten,
René
Ik zoek jullie hulp bij het maken van een zoeken en vervangen macro.
Bedoeling is dat de macro een OPMAAKPROFIEL met een bepaalde naam zoekt en dit opmaakprofiel vervangt door een ander opmaakprofiel.
Er is in Word (2003) een zoek-vervang venster dat ook de mogelijkheid geeft om op opmaakprofiel te zoeken (en deze eventueel te vervangen). Zie onderstaande graphics.

Wanneer je met behulp van de macro recorder de stappen opneemt, dan eindigt dit in de volgende code:
Code:
Selection.Find.ClearFormatting
Selection.Find.Style = ActiveDocument.Styles("Bestek Kop 1")
Selection.Find.ParagraphFormat.Borders.Shadow = False
Selection.Find.Replacement.ClearFormatting
Selection.Find.Replacement.Style = ActiveDocument.Styles("Kop 1")
Selection.Find.Replacement.ParagraphFormat.Borders.Shadow = False
With Selection.Find
.Text = ""
.Replacement.Text = ""
.Forward = True
.Wrap = wdFindContinue
.Format = True
.MatchCase = False
.MatchWholeWord = False
.MatchWildcards = False
.MatchSoundsLike = False
.MatchAllWordForms = False
End With
Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll
Echter..
Zodra deze code eenmaal gelopen heeft en een TWEEDE macro (uiteraard met een ander zoek-opmaakprofiel en een ander vervang-opmaakprofiel

De reden? Word heeft er een hele batterij extra 'te zoeken-dingen' achtergeplaatst, waardoor geen van de profielen meer gevonden wordt.
Zie hier:

Eigenlijk ben ik op zoek naar het juiste commando om tussen de beide macro's in het zoek-vervang scherm als het ware even helemaal te resetten/wissen/legen.
Ik heb al geprobeerd om de volgende code tussen te voegen:
Code:
With Selection.Find
.Text = ""
.Replacement.Text = ""
.Forward = True
.Wrap = wdFindContinue
.Format = False
.MatchCase = False
.MatchWholeWord = False
.MatchWildcards = False
.MatchSoundsLike = False
.MatchAllWordForms = False
End With
of zelfs alleen de basis:
Code:
maar dit zorgt er niet voor dat het venster van zoek-vervang weer zo leeg wordt als hier afgebeeld:

Wie weet er raad?
Vriendelijke groeten,
René