• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp excel presentielijst automatisch vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joreve

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
43
Goedemorgen,

Ik heb op mijn werk een presentielijst wat ik automatisch wil laten vullen nadat er een studenten nummer is ingevuld.
Hiervoor heb ik al wat geprobeerd maar tot nog toe niet gelukt.:confused:
Graag jullie hulp weer hierbij.

In de eerste kolom B2 op tabblad presentielijst voeren we dan de stamnummers is.
In de 2de en 3de kolom wil ik dan dat het automatisch gevuld wordt met de gegevens uit het tabblad studenten (tabel_studenten).
Bij naam moet zowel de voornaam, tussenvoegsel en Achternaam komen.

Bestand bijgevoegd als ZIP.

Alvast bedankt.Bekijk bijlage 308199
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op mijn werk een presentielijst die ik automatisch wil laten vullen nadat er een studentennummer is ingevuld.
 
Joreve

Misschien kun je eens kijken bij de functie vert.zoeken, eventueel index gecombineerd met vergelijken

Kees
 
Beste Kees, daar ben ik ook mee aan het stoeien geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan in de help van Excel kijken als je niet weet hoe een formule in elkaar steekt.

Code:
=ALS($B7;VERT.ZOEKEN($B7;Tabel_StudentenDatabase;2;0);"")
 
En deze formule:
=VERT.ZOEKEN(B7;Tabel_StudentenDatabase;2;ONWAAR)

Kees
 
Bij naam moet zowel de voornaam, tussenvoegsel en Achternaam komen.
Code:
=ALS($B7;VERT.ZOEKEN($B7;Tabel_StudentenDatabase;3;0);"")&" "&ALS($B7;VERT.ZOEKEN($B7;Tabel_StudentenDatabase;4;0);"")&" "&ALS($B7;VERT.ZOEKEN($B7;Tabel_StudentenDatabase;5;0);"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan