Hulp gevraagd bij aanschaf WLAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Hoi allemaal,

Ik had tot voor kort mijn internetverbinding via powerlan adapters van Alecto. Ineens doen deze het niet meer. Ze zien elkaar niet meer, wat ik ook doe. Geen lampjes meer, niks.... :(. Mijn vermoeden: overleden. Maar goed. Mijn schoonvader heeft een abonnement op Computer Totaal en krijg je bij een abonnement een Zyxel NBG318S. Nu heb ik echt de ballen verstand van WLAN, dus kom ik bij jullie terecht voor hulp. Ik heb beneden mijn Livebox staan en boven 2 computers die het internet op moeten. Heb ik dan aan die Zyxel router genoeg, of moet ik er dan nog allerlei onderdelen bijkopen?

Groet,
Ramon

Tenzij die computer een ingebouwde draadloze netwerkkaart hebben zul je ook nog een draadloze netwerkkaart moeten hebben. Dit hoeft niet altijd een kaart te zijn die je in je computer steekt maar het kan ook een soort USB-stick zijn.

Daar was ik al bang voor. Maar is het dan mogelijk om zo'n stick in m'n Livebox te steken en de router op beide computers aan te sluiten? En wat zou een geschikte stick zijn voor deze router? Want ik begrijp met mijn beperkte kennis van WLAN dat er verschillende standaarden zijn.

Groet,
Ramon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan