• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd bij "exporteer/verwijs" probleem administartie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannykrabbe

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo beste mensen,

ik ben een redelijk eind op weg met mijn "basisadministratie" voor mijn bedrijf, echter nu zou ik er erg graag een bepaalde functie in willen hebben, maar ik kan nergens vinden hoe dit moet.

Ik heb in mijn bijlage bij tabblad "factuur B" uitgelegd wat mijn grootste vraagstuk is. verder staat bij tabblad "totaaloverzicht" ook nog een vraagje waar ik niet uitkom.

Even in het kort wat ik wil>. Al mijn producten hebben een uniek inkoopnummer, en het hele bestand draait rond de inkoopnummers.
* Product a word verkocht staat vermeld op de factuur (inkoopnummer invullen in een cel geeft direct hele factuur weer). Nu wil ik dus 1 knop hebben dat hij de factuur twee maal uitprint(onder de factuur ofzo), en het belangrijkste is "knop 2". Zodra ik op knop2 "factuur verwerken" druk moet hij de rij met betrekking tot dat inkoopnummer uit de voorraad verwijderen en "exporteren" naar een ander tabblad "verkochte producten".

Ik zou het op prijs stellen als iemand me hiermee zou kunnen helpen. Ook eventuele tips/aanpassingen of feedback m.b.t. het bestand zijn erg welkom aangezien ik zelf niet echt een excel-expert ben, en er dus altijd ruimte voor verbeteringen zijn.

bedankt alvast

Bijlagen

Hoi Danny,

Welkom op dit forum!
Wijzig jouw formule eens in:
=ALS(OF(E18="";D18="");"";E18-D18)
Je kunt de "" ook weglaten.

Een knop kun je maken via de werkbalk Tekenen. Hang hier de macro aan:
Sub Afdrukken()
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2
End Sub

Voor vraag drie is het nu even te laat. Ik duik mijn bedje in.
Goed weekend,
Richard

Richard bednkt voor je reactie, die kan ik inderdaad gebruiken voor mijn ene probleempje.

erg bedankt.

Ik zit nog wel met het andere "grotere" probleem waar ik niet uit kan komen zoals uitgelegd in de bijlage bij "factuur b". weet iemand hier misschien een polossing voor?

Hoi Rob, bedankt voor de tijd die je erin gestoken hebt. bedankt voor de oplossing qua #waarde.

ik heb het debiteuren gedeelte etc al wel in orde, heb alleen even die bladen niet bij de zip gedaan.

Met dank aan al jullie antwoorden tot zo ver zit ik dus nog alleen met mijn voor mij ïngewikkeldste" probleem.

Dat bij het drukken op een knop onder factuur "verwerken" o.i.d. dat nummer uit de voorraad-lijst wordt gehaald en direct geplakt wordt in een nieuw tabblad "verkopen" o.i.d. en dan dus ook dat ie bij de volgende verkoop het volgende item naar een rij eronder doet etc.

in ieder geval bedankt tot zover mensen

Hallo behulpzame medemensen,

ben vandaag nog weer anderhalf uur aan het proberen geweest. Ook met behulp van andere posts op dit form, maar krijg het echt totaal niet voor elkaar. Is er misschien iemand die mij een stap verder kan helpen, echt elke tip is welkom.

Kleine toevoeging:
als ik zometeen erg veel producten onder elkaar heb staan, is het dan mogelijk om de selectiebalk bovein te laten staan terwijl je scrolled in de artikelen? Dus dat de omschrijvingen enz mooi bovenin blijven en daaronder alles scrolled? En is het eventueel mogelijk dat Excel je keuzes onthoud? Dus als ik een Omschrijving uit de lijst kies, en vervolgens wil zoeken in 1 van de andere balken dat mijn eerste keuze blijft staan?

Groeten,
Danny en Tim Krabbe

Kleine toevoeging:
als ik zometeen erg veel producten onder elkaar heb staan, is het dan mogelijk om de selectiebalk bovein te laten staan terwijl je scrolled in de artikelen? Dus dat de omschrijvingen enz mooi bovenin blijven en daaronder alles scrolled?

Bedoel je Venster > Titels blokkeren?

Erg bedankt wigi, dat is inderdaad wat ik bedoel. bedankt heren voor het oplossen van mijn 3 subvraagjes tot zover. echt erg mooi zo!! heeft me enorm geholpen.

Nu nog mijn moeilijkere:

1) ik druk op een knop bij factuur> hij haalt de rij die overeenkomt met het inkoopnummer op de factuur weg bij tabblad voorraad en plakt deze in een nieuw tabblad verkoop, en zet de factuur weer terug in "lege" staat klaar voor volgende. als hij de volgende factuur met ander inkoopnummer "knipt/plakt" moet hij in tabblad verkoop dus op de volgende rij komen

2) Mijn lijstzoekfunctie in tabblad totaaloverzicht. Als ik eerst categorie selecteer> bijvoorbeeld "tv's". hierna kan ik bv op merk zoeken. Dan wil ik dus dat ie alleen de merken uit mijn vorige selectie laat zien. dat dus als ik bv op "philips" druk dat ie dan alleen de philips TV'S laat zien, en dan niet zoals nu ook alle videorecorders, dvd spelers etc etc. Hoe kan ik het dus zo maken dat ie alleen in de vorige selectie(s) gaat zoeken??

uit deze 2 problemen kom ik echt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan