Dag allen,
Ik ben voor mijzelf bezig met een C++ projectje, maar nu ben ik bij een vraag aanbeland en ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Voorgelegd het volgende stukje code:
Ik wil tijdens het invoeren van de variabelen (hetzij de basis, hetzij de hoogte) controleren op ingevulde waardes.
Ik bedoel dat wanneer er voor de basis bijv. "abc" wordt ingevoerd, dat de variabele foutmelding wordt aangepast in OPPVIERKANTERROR.
Nu heb ik dit met een try-catch blok geprobeerd, maar wanneer ik het projectje run en ik probeer dit uit, dan loopt mijn hele programma vast in een loopje waarin elke keer het beginmenu opnieuw wordt weergegeven.
Weet iemand hier iets op?
Ik ben voor mijzelf bezig met een C++ projectje, maar nu ben ik bij een vraag aanbeland en ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Voorgelegd het volgende stukje code:
Code:
int doeActie( int keuze )
{
int foutMelding = SUCCES;
float basis = 0,
hoogte = 0,
oppervlakte = 0;
switch( keuze )
{
case 1: try
{
cout << "Lengte vierkant (cm): ";
cin >> basis;
cout << endl << "Hoogte vierkant (cm): ";
cin >> hoogte;
oppervlakte = basis * hoogte;
cout << endl << "Oppervlakte vierkant: " << oppervlakte << endl;
}
catch( string )
{
foutMelding = OPPVIERKANTERROR;
break;
}
break;
}
cout << endl;
return foutMelding;
}
Ik wil tijdens het invoeren van de variabelen (hetzij de basis, hetzij de hoogte) controleren op ingevulde waardes.
Ik bedoel dat wanneer er voor de basis bijv. "abc" wordt ingevoerd, dat de variabele foutmelding wordt aangepast in OPPVIERKANTERROR.
Nu heb ik dit met een try-catch blok geprobeerd, maar wanneer ik het projectje run en ik probeer dit uit, dan loopt mijn hele programma vast in een loopje waarin elke keer het beginmenu opnieuw wordt weergegeven.
Weet iemand hier iets op?